Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه نخست حضور در کارگروه ملی و راه اندازی واحدها را دارد گفت: ۱۲۱ مصوبه کارگروه ملی تسهیل موانع تولید به واحدهای تولیدی استان مرکزی اختصاص یافت. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا حاجی‌پور شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید مشترک با استان مرکزی که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد با اشاره به عملکرد استان مرکزی در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید در سال 97 اظهار داشت: با توجه به تاکیداتی که برای تسهیل و رفع موانع تولید بود سال گذشته 146 جلسه کارگروه در مجموعه استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال این جلسات، 833 مصوبه به منظور پیگیری رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان داشتیم، 118 جلسه هم با هماهنگی و حضور استاندار و معاون اقتصادی استاندار بوده که از 833 مصوبه 551 مورد که بالغ بر 66 درصد مصوبات بوده اجرایی و عملیاتی شده و 34 باقیمانده هم در دست اقدام است.

وی ادامه داد: رویکرد خوب و مناسب دستگاه‌ها و بانک‌های استان شرایط مطلوبی را برای اجرای مصوبات فراهم کرد و علی‌رغم مسائل و مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم موفق شدیم که کمترین چالش را در سطح  واحدهای تولیدی استان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: درمجموع 70 درصد مصوبات مربوط به تامین اجتماعی، 60 درصد مصوبات مربوط به امور مالیاتی، 70 درصد مصوبات مربوط به بانک‌ها و 50 درصد مصوبات مربوط به استمهال‌ها اجرایی شده است.

حاجی‌پور با اشاره به تاکیدی که بر پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای بزرگ بوده گفت: پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای بزرگ را هم پیگیر بوده‌ایم.

وی افزود: 121 مصوبه در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید برای واحدهای تولیدی استان داشتیم که نشان داد مجموعه استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور سهم قابل توجهی را در این کارگروه داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: از این 121 مصوبه کارگروه ملی عمدتا مواردی بوده که در خصوص شرکت‌های بزرگ استان نظیر آذرآب، ایرالکو و سایر موارد که موضوعات آنها در کارگروه ملی مطرح شده است.

حاجی‌پور بیان کرد: 58 مصوبه درحال حاضر اجرا نشده که ناشی از عدم تفویض اختیارهای مناسب بوده و حدود 22 مصوبه اجرایی نشده مربوط به شرکت هپکو است که عمدتا مصوبات تکراری هستند.

رونق تولید نیازمند توانمندسازی نیروی کار مولد استبرنامه راهبردی رونق تولید در قم تدوین شدبخشی از زکات جمع‌آوری شده به «رونق تولید و اشتغال» اختصاص یابد
​​​​رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به تسهیلات بانک ملی، تقسیط پلکانی بدهی هپکو در حوزه تامین اجتماعی، تصمیمات مربوط به 3 هزار دستگاه که توسط سه وزیر مطرح شده بود و با توجه به شرایط یک مقدار زمان‌بر شده اشاره کرد.

حاجی‌پور اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ حضور در کارگروه ملی رتبه نخست کشور و به لحاظ احیا و راه‌اندازی واحدها هم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی اراک: تولید واقعا خسته است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز با اشاره به وضعیت تولید اظهار داشت: تولید واقعا خسته است و به نفس نفس افتاده و به جای این مصوبات باید به دنبال راه حل اساسی بود چراکه این مصوبات همه مسائل و مشکلات را برطرف نخواهد کرد.

منوچهر توسطی افزود: استان مرکزی علاوه بر واحدهای تولیدی بزرگ، 3 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط هم دارد که مشکلات آنها هم کم نیست، بنده به عنوان نماینده بخش خصوصی نمی‌گویم تامین اجتماعی و امور مالیاتی بد عمل می‌کنند، حمایت‌ها وجود دارد اما نگاه ما باید توسعه‌نگر باشد.

توسطی بیان کرد: ما بخش خصوصی زمانی مغرور به این بودیم که در جامعه خود منشا خیر و اشتغال هستیم اما حال تولید خوب نیست و باید برای این مشکلات تصمیم اساسی گرفته شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی به لحاظ همکاری از استاندار تا پایین‌ترین رده دستگاه‌های اجرایی مشکلی نداریم ، همکاری‌ها وجود دارد اما تا چه زمانی قرار است این فضای خسته‌کننده را هم برای بهش خصوصی و هم دولتی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک عنوان کرد: رونق تولید یعنی امنیت و استقلال اقتصادی، این شعار را لق لقه زبان نکنیم، بلکه باید زیرساخت‌های رونق تولید را فراهم کنیم.

توسطی اضافه کرد: لازم است که یک کار کارشناسی برای شناسایی عارضه‌هایی که سبب سقوط واحدها از غرور و قرار گرفت در این وضعیت شده انجام شود.

وی افزود: در این زمینه پیشنهاداتی دارم که از جمله آنها می‌توان به کار کوتاه‌مدت تفویض اختیارات بیشتر به استانداران، معاون اقتصادی و رئیس صنعت و معدن انجام شود چراکه اختیارات استانی برای رفع موانع تولید و تسهیل تولید بسیار کم بوده و در بخش اجرا با مشکل مواجه می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: بی‌اعتمادی بین واحدهای تولیدی و بخش دولتی را باید برگردانیم، همچنین لازم است که نقشه‌ای جامع و کامل برای تولید طراحی شود تا تولیدکننده بداند که به فرض مثال برای سه سال آینده باید در کجا قرار گیرد و چه میزان تولید داشته باشد.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌

ایسنا/زنجان مدیر امور اجتماعی اداره‎‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۷ درصدی داشت.

سجاد اوجاقلو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت، ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در شهرهای سیاحی و زیارتی جزو برنامه‌ها قرار دارد، چرا که ارائه خدمات رفاهی جزو نکات مورد تاکید است و در این راستا در سال گذشته به ۲۳۲۰ کارگر و خانواده‌هایشان خدمات ارائه شده است.
 
اوجاقلو با اشاره به ارائه خدمات ورزشی به کارگران نیز خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ کار افزایش داده شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند. داشتن جامعه کارگری با نشاط و پویا بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است