Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@21:48:00 GMT

توصیه‌های پلیس به زائران حج تمتع ۹۸

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۵۷۸

توصیه‌های پلیس به زائران حج تمتع ۹۸

به گزارش جهان نيوز، سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشوردر همایش آموزشی توجیهی زائران تمتع سال 98 که صبح امروز در ورزشگاه 12 هزارنفری آزادی برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی و پلیس اقداماتی در فرودگاه‌ به نمظور صیانت از مردم در عربستان برای پیشگیری از هرگونه موارد سوئی که ممکن است رخ دهد، انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در این خصوص وجود دارد لازم است نکاتی را به زائران گوشزد کنم؛ ممکن است برخی از زائران مبتلا به اعتیاد مواد مخدر هستند، در این خصوص مقررات سختگیرانه‌ای وجود دارد از این رو توصیه می‌کنم تا در فرصت باقیمانده بیماری خود را درمان کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور تصریح کرد: از عزیمت سفر زائرانی که مواد مخدر حمل کنند جلوگیری خواهد شد. طبق قانون حمل هرگونه مواد مخدر ممنوع است بنابراین در صورت کشف‌ آن علاوه بر دستگیری و صدور آرای قضایی از انجام این سفر معنوی محروم خواهند شد. علاوه براین زائرین نباید داروهای گیاهی که به مواد مخدر شباهت دارند همراه خود ببرند اما حمل داروهای تخصصی برای مریضی‌های خاص منعی ندارد.

سردار مهری با تأکید براینکه لیست داروهای ممنوعه که مطابق لیست سال گذشته است از طریق مدیران کاروان‌ها به زائرین اعلام خواهد شد، گفت: اگر زائری در فرودگاه‌های جده داروهایی مانند مرفین، متادون، هیدرو مرفین و ترامادول را همراه داشته باشد دستگیرخواهد شد. البته ما سعی می کنیم اگر زائری ناخواسته چنین داروهایی را در ساک خود قرار داد ارتباط پیشگیرانه را برای نبردن این داروها انجام دهیم.

وی به زائران توصیه کرد از سپردن مدارکشان به افراد ناشناس خودداری کنند و مایعات اسیدی و مواد اشتعال زا نیز در ساک خود قرار ندهند.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد