Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:00:53 GMT

معاون فرهنگی وزیرعلوم: مخالف سیاست زدگی در دانشگاه هستیم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۸۱۸

معاون فرهنگی وزیرعلوم: مخالف سیاست زدگی در دانشگاه هستیم

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت سیاسی دانشجویان در دانشگاه، گفت: ما به دنبال رشد سیاسی دانشجویان و مخالف سیاست زدگی و برخورد خلاف قانون در دانشگاه ها هستیم.

غلامرضا غفاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: سطح فعالیت های فوق درسی دانشجویان مطلوب است، اما ایجاد نشاط بیشتر در دانشگاه ها نیازمند فعالیت حداکثری دانشجویان و تشکل ها در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: هر فعالیت فوق برنامه درسی دانشجویان و تشکل های دانشجویی که در چارچوب قوانین باشد، مورد تایید است و نباید از آن جلوگیری شود.
وی ادامه داد: برنامه هایی که در چارچوب قوانین و مقررات است و با هنجارهای جامعه مشکلی ندارد، باید اجرایی و حتی از طرف دانشگاه نیز به آنها کمک شود.
غفاری در پاسخ به سوالی در مورد برخورد معاونت فرهنگی نسبت به لغو برنامه های فوق درسی دانشجویان یا تشکل ها در برخی از دانشگاه ها، تصریح کرد: اگر در دانشگاهی از اجرای برنامه ای که مجوز داشته و در چارچوب قواعد و قوانین بوده، جلوگیری شود، باید دانشجویان به معاون فرهنگی اطلاع دهند. در این صورت قطعا معاونت فرهنگی به موضوع ورود و با افراد متخلف برخورد می کند.
وی ادامه داد: معاونت فرهنگی تاکنون هر موردی را که درباره جلوگیری از برنامه های دانشجویان گزارش شده بررسی و پیگیری کرده است.
معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: فضای دانشگاهها از نظر فعالیت های سیاسی نیز مطلوب است و انتظار می رود دانشگاه و دانشجویان بیش از این در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند.
پیش از این نیز غفاری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: قوانین فعالیت فوق درسی دانشجویان نیاز به بررسی دارد و در برخی موارد که برای فعالیت آنها ایجاد ترمز و موانع می کند، باید بازنگری شود.
به گفته وی بخشی از وظیفه دانشگاه بستر آفرینی و ایجاد زمینه ای است تا دانشجویان نقش مورد انتظار خود را ایفا کنند.
**9465**1584**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي معاونت فرهنگي فعاليت سياسي در دانشگاه ها فعاليت دانشجويان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم