Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عملکرد جامعه دانشگاهی در کمک رسانی به سیل زدگان و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از واقعه سیل را بسیار موثر دانست و افزود: 500 دانشجو جهت کاهش آسیب های روحی دراین مناطق حضور دارند .

مسعود برومند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: تعدادی از تیم های دانشگاهی نیز در ستاد بحران حضور یافته و در برخی سازمان ها نظیر سازمان آب و برق به تحلیل و شبیه سازی اطلاعات می پردازند و به استان داری ها در جهت اتخاذ تصمیمات صحیح کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی در سراسر کشور باید با نگاه تحقیقاتی دلایل بروز وقایع ناگواری نظیر سیل را مورد بررسی قرار دهند و این مهم با ابلاغ بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برعهده آن ها گذاشته شده است.
وی افزود: این مسئولیت به ویژه برای دانشگاه های معین در استان ها پررنگ تر است؛ اگرچه سایر مراکز علمی نیز باید در این خصوص از طریق تحقیق و پژوهش دانشگاه های معین را یاری کنند.
برومند با اشاره به حضور اخیر خود در استان خوزستان تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران و برخی دیگر از دانشگاه ها نظیر جندی شاپور در این زمینه فعالیت های موثری داشتند؛ به عنوان مثال تیم دامپزشکی دانشگاه شهید چمران به صورت دائمی و بدون دریافت وجه در مناطق سیل زده دام ها را مورد بررسی، آزمایش و مداوا قرار داده است.
به گفته وی برخی دانشگاه ها جهت انجام این فعالیت ها نیازمند برخی امکانات (نظیر دارو، تجهیزات پزشکی و...) بودند که در حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیر رفع این نیازها است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشکده های علوم اجتماعی، تربیتی و روان شناسی نیز جهت کاهش و رفع آسیب های روحی، روانی و اجتماعی ناشی از وقوع سیل در مناطق سیل زده فعالیت می کنند.
برومند خاطرنشان کرد: حکم ریاست جمهوری نیز برای برخی اعضای علمی دانشگاهی نظیر محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران، نقش موثر جامعه دانشگاهی را در این زمینه تایید می کند و این مهم همچنان باید تداوم یابد.

**9484**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سيل 98 مسعود برومند عملكرد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نو آورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی برگزار شد.

حوریه محمدی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در این مراسم گفت: این جشنواره در شش حیطه یاددهی ویادگیری،ارزشیابی،طراحی و تولید محصولات داخلی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و…. در دو مرحله دانشگاهی و کشوری و شش بخش داوری با حضور ۸۹ داور برگزار شد.

محمدی افزود: تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ۷۰ دانشگاه هستند که ۵۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کردند، وجود فر آیند های برگزیده با پراکندگی جغرافیایی در سراسر کشور از ویژگی های مهم این جشنواره بود.

محمدی با اشاره به اینکه شعار همایش آموزش علوم پزشکی آموزش علوم پزشکی،از کلاس درس تا عرصه است افزود: همایش آموزش علوم پزشکی با محور های توسعه و بازنگری برنامه های درسی منطبق با نیاز های اجتماعی، کیفیت آموزش بالینی،آموزش علوم پزشکی دانشجو محور، اخلاق حرفه ای در آموزش علوم پزشکی و فناوری های نوین آموزشی شروع به کار کرد.

کد خبر 6094556

دیگر خبرها

  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد