Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@01:16:29 GMT

وزیر کار:مهارت تحریم پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۴۷۹۲

وزیر کار:مهارت تحریم پذیر نیست

پول‌نیوز - وزیر کار با بیان اینکه تجربه تحریم به ما نشان داد تحریم کالا، تکنولوژی، نفت و خیلی چیزها ممکن است اما ورود و خروج آدم‌ها از کشور و مهارت تحریم‌پذیر نیست، گفت: تلاش می‌کنیم برای نخبگان مهارتی به جای سربازی امریه را جایگزین کنیم.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشستی با نخبگان مهارتی که در مرکز تربیت مربی و فنی حرفه ای استان البرز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پرداختن به بحث مهارت نیروی کار گفت: در گذشته ما در این حوزه‌ها ضعیف بودیم و امیدوارم اقدامات اخیر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این خصوص موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که گاهی در برخی مدارس، ذهن دانش‌آموزان را از مطالبی پر می‌کنند که در صنعت و کار آینده آنان تاثیری ندارد، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عالی تا حدی این اتفاق جبران شده اما کافی نیست. تحقق پیشرفت نیازمند دانش و مهارت‌ آموزی به نیروی کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر دانش به صنعت مرتبط باشد، یک تحول جدی در صنعت و بازار کار رخ خواهد داد.

شریعتمداری با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و صنعت دانش‌بنیان گفت: این موضوع در سطح عالی مورد توجه است اما در سطوح میانه نتوانستیم آن را جا بیندازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نهادهای عمومی باید برنامه‌ریزی در این حوزه را آغاز کنند و  بعد از آن بخش خصوصی به این حوزه وارد شود تا با سرعت بیشتری بتوانیم برای مهارت و دانش در کشور برنامه‌ریزی کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: تجربه تحریم به ما نشان داد تحریم کالا، تکنولوژی، نفت و خیلی چیزها ممکن است اما ورود و خروج آدم‌ها از کشور و مهارت تحریم‌پذیر نیست. مهارت در کشور قابل تحریم نیست و می‌تواند خلق ثروت کند. این امر هم برای سطح ملی ما مفید است و هم با حضور نیروی ماهر در بیرون از مرزها فرصت‌آفرینی کند.

شریعتمداری افزود: در تلاش هستیم برای نخبگان مهارتی به جای سربازی امریه را جایگزین کنیم. این امر به اشتغال در کشور نیز کمک می‌کند.

 وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در در تلاش هستیم تا در شکل مناسبی در حیطه فعالیت‌ها، سرمایه لازم را از طریق صندوق کارآفرینی و بانک توسعه تعاون تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید مسابقات ملی مهارت را امری ملی تلقی کنیم و تمام وزارتخانه‌ها را در آن درگیر کنیم، عضویت و انجام مکاتبات برای عضویت در سازمان جهانی مهارت را ضروری دانست و از آغاز اقداماتی در این راستا خبر داد.

شریعتمداری گفت: بنیاد ملی نخبگان مهارتی باید در کشور به وجود بیاید تا بتواند در کنار بنیاد ملی نخبگان یا به صورت جداگانه کار کند. باید اقدامات لازم برای این موضوع حل و فصل شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزیر کار محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

ولی جهانی افزود: همزمان با نکوداشت کاشف السلطنه در آیینی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در موزه چای لاهیجان  باحضور جمعی از مسئولان و مردم رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان ادامه داد: مهارت سنتی فراوری چای دستی «دس چای» در فهرست میراث ناملموس کشور به شماره ۲۷۶۲به ثبت رسیده است.

جهانی با بیان اینکه چای محصولاستراتژیک  استان است، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق‌ العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان