Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز فرهنگی شهر کتاب این هفته طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه میزبان دو نشست فرهنگی و ادبی است. اولین برنامه نشست نقد و بررسی کتاب «دیدار دانش و دین» نوشته ایان گریم باربور است که به‌تازگی توسط انتشارات فروزش چاپ شده است.

ایان گریم باربور، از آغاز دهه ۶۰ میلادی تحقیق و نگارش در حوزه علم و دین را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او آثار متعددی نوشت که از آن‌جمله می‌توان به «مسیحیت و علم»، «علم و دین»، «انسان غربی و اخلاق محیط زیست»، «اسطوره‌ها الگوها و پارادایم ها» و … اشاره کرد. باربور میراث‌دار سنتی است که در آن مرجعیت علم پذیرفته شده است و در جوار آن باید برای دین جایگاهی جدید تعریف کرد.

کتاب «دیدار دانش و دین» با ترجمه یوسف نوظهور و حسن اکبری بیرق منتشر شده است. در این کتاب تلاقی میان علم و دین در عرصه‌های مختلف کیهان‌شناسی، آفرینش انسان و نظریه فرگشت، علم ژنتیک و ماهیت انسان و رابطه‌ خدا و طبیعت مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. ترجمه‌ این اثر به زبان فارسی می‌تواند در ارتقای مباحث فلسفه‌ دین و کلام جدید موثر باشد.

نشست نقد و بررسی این کتاب در قالب نشست هفتگی شهر کتاب با حضور و سخنرانی عبدالله نصری، یوسف نوظهور و حسن اکبری‌بیرق همراه خواهد بود.

این برنامه روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

برنامه دیگری که این هفته در شهر کتاب برگزار می‌شود، «تحلیل و بررسی شعر امروز روسیه» است.

ادبیات روسی برای ما ایرانیان بیشتر با آثار برجسته نثر روسی شناخته می‌شود و شاهکارهای ادبیات داستانی روسیه، بارها به فارسی ترجمه و منتشر شده است. اما شعر روسی مانند ادبیات داستانی روسیه چندان شناخته شده نیست و میزان شناخت و آشنایی دوستداران ادبیات در ایران با شعر روسی به ویژه شعر معاصر روسیه، در حد و اندازه‌ای شایسته این‌گونه‌ مهم ادبی در روسیه نیست.

نشست ویژه شهر کتاب، این‌هفته به این مساله اختصاص دارد که با حضور و سخنرانی ویچسلاو کوپریانوف شاعر معاصر روسیه، احمد پوری، زهرا محمدی و سیدحسین طباطبایی همراه خواهد بود.

این برنامه روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4601745 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فرهنگی شهر کتاب ترجمه روسیه ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جریان حکمت ملی عراق در تهران، تعداد ۲۰۰۰ نسخه کتاب را برای استفاده اعضا و مخاطبان با پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

«حبیب خدا؛ روایت تصویری از ۲۳ سال حضور آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم در ایران»، «روابط اجتماعی در اسلام؛ ابعاد و اصول (جلد اول)» از مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم؛ «حکومت اسلامی در اندیشه و عمل» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم، «شرح عهدنامه امام علی (ع) به مالک اشتر؛ آئین حکومت‌داری در اسلام» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، «شرح رساله حقوق (جلد اول)» از مجموعه درس‌گفتارهای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم و «حوزه علمیه بنیانی برخاسته از اسلام و تمدن» اثر آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر حکیم عناوین کتب اهدایی به کتابخانه‌های عمومی کشور است.

کد خبر 6090159 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • خطای عجیب ریچارلیسون بر روی هموطنش گابریل در جریان دیدار تاتنهام و آرسنال / فیلم
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • ملاقات فلورنتینو پرز و لوکا دانچیچ در جریان دیدار دالاس موریکس و لس انجلس کلیپرز / فیلم