Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@22:21:33 GMT

تصمیم عجیب تارتار خبرساز شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۴۳۴۰

تصمیم عجیب تارتار خبرساز شد

سرمربی پارس جنوبی جم گلایه شدیدی نسبت به قضاوت رضا کرمانشاهی داور مسابقه تیمش با پیکان تهران مطرح کرد.
به گزارش صدای ایران از ورزش سه، پارس جنوبی جم در شرایطی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مقابل پیکان تن به شکست 3 بر 2 داد که قضاوت رضا کرمانشاهی داور این مسابقه مورد اعتراض شدید سرمربی و سایر اعضای پارس جنوبی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص کارشناسان داوری صحنه های مشکوک این مسابقه را در دو برنامه شب های فوتبالی و فوتبال برتر بررسی کردند که در نهایت اکثریت کارشناسان رای به اشتباهات داور مسابقه مذکور دادند.
اعتراض اصلی پارسی ها روی صحنه گل سوم پیکان بود که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در این صحنه پارسی ها معتقد بودند که اصلا خطایی رخ نداده و اگر هم خطا رخ داده، بیرون از محوطه جریمه بوده است. همچنین اعضای پارس جنوبی اعتقاد داشتند گل اول تیم پیکان بعد از خطا روی مدافع تیم شان به ثمر رسیده است.
نوشه ور کارشناس داوری شب های فوتبالی در این خصوص اعلام کرد که گل پیکان سالم بوده اما به نظر می رسد خطای پنالتی به سود پیکان که منجر به گل سوم شد بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاده است. از این رو محسن ترکی، سعید مظفری زاده و یدالله جهانبازی 3 کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر نیز درباره صحنه ها نظر دادند.
محسن ترکی و سعید مظفری زاده اعلام کردند که در صحنه پنالتی پیکان خطایی اتفاق نیفتاده و پنالتی به اشتباه گرفته شده است. همچنین مظفری زاده و یدالله جهانبازی نیزاعتقاد داشتند در صحنه گل اول پیکان عیسی آل کثیر مدافع پارس جنوبی را شارژ کرده و گل باید مردود اعلام می شد.
مجموع این اتفاقات باعث شد تا مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی جم بار دیگر صحبت هایی را علیه رضا کرمانشاهی و قضاوت بحث برانگیز او انجام دهد. او در این باره گفت: من واقعا نمی دانم چه باید بگویم. از شب گذشته که برنامه فوتبال برتر را دیدم نتوانستم بخوابم. از ناراحتی نمی دانم باید چه کنم. تا کی باید حق تیم ما خورده شود؟ الان باید حداقل ششم جدول باشیم اما با اشتباهاتی که داوران رقم زدند، الان دوازدهم جدول هستیم. در همین یک مورد هم اگر کرمانشاهی آن اشتباهات را انجام نمی‌داد، الان حداقل هشتم یا نهم جدول بودیم. واقعا خجالت آور است و نمی دانم تا کی باید این شرایط را تحمل کنیم.
وی ادامه داد: من نمی دانم این آقا(کرمانشاهی) چه عنادی با من دارد. او با خنده سرمان برید و الان هم حتما خیلی راحت در خانه اش نشسته است. با این حال از همین جا اعلام می کنم از این به بعد هرزمان او داور بازی هایمان باشد، من روی نیمکت نمی نشینم چون ضربه زیادی از قضاوت های او خورده ایم. من شخصا به فدراسیون فوتبال می روم و از این داور شکایت خواهم کرد چون احساس می کنم او با شخص من مشکل دارد که اینطور برای تیمم قضاوت می کند.
سرمربی پارس جنوبی همچنین گفت: باور کنید به قدری عصبانی هستم که نمی دانم چه حرفی باید بزنم. ما در همه بازی های گذشته از داوری ضرر کردیم و این بازی دیگر آخرش بود. فقط امیدوارم فدراسیون فوتبال فکری به حال ما کند. فکر نکنید چون ما پول نداریم و هیچ کس به فکرمان نیست، می توانید سرمان را ببرید، ما زحمت می کشیم و اینطور نمی شود که داوران امتیازات را از ما بگیرند و بعد هم بگویند اشتباه شد.

تارتار در پایان افزود: همانطور که قبلا هم گفتم باید هر پولی در فوتبالمان داریم صرف آوردن ویدئو چک کنیم. در این شرایط دو راه باقی مانده، یا هرطور شده VAR را به فوتبال مان بیاوریم و یا اینکه داوران پراشتباه را از بدنه داوری کشور کنار بگذارند. فقط یکی از این دو راه است که می تواند داوری کشور را از بحران کنونی خارج کند.





منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تارتار پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا یکی از بهترین داوران خود را برای قضاوت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن و رئال مادرید، انتخاب کرد. تورپن ستاره داوران فوتبال فرانسه است، داوری که پیروزی رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2022 را نیز سوت زده بود.

او در دوران حرفه‌ای خود 6 بار برای رئال مادرید سوت زده است و در همه آنها پیروزی برای سفیدپوشان بوده است (16 گل زده برای رئال، 5 گل خورده، اعلام یک پنالتی به نفع رئال). اولین داوری او برای رئال برتری 4-0 مقابل لودوگورتس (2014) و آخرین در این فصل، برتری 2-3 در ناپل بود. در آوریل 2022، او پیروزی 1-3 رئال را در برابر چلسی توخل، سرمربی فعلی بایرن، سوت زده بود. دیداری که در آن کریم بنزما درخشان بود.

تیم باواریایی نیز با داوری تورپن شکست نخورده است: پنج برد و سه تساوی، 25 گل زده و 8 گل خورده. آخرین داوری تورپن برای بایرن در یک چهارم نهایی فصل گذشته بود: 1-1 در آلمان مقابل منچسترسیتی.

تورپن از سال 2008 وارد فهرست برترین داوران فرانسه شد و در سال 2010 به فهرست بین‌المللی وارد شد. در آن زمان او با 28 سال سن، به جوان‌ترین داور بین‌المللی تاریخ فرانسوی تبدیل شد. او در جام جهانی قطر حضور داشت و در آن سه بازی را داوری کرد: اکوادور 1 - سنگال 2. اروگوئه 0 -0 کره جنوبی و برزیل 4 -1 کره جنوبی.

تورپن که علاقه زیادی به فناوری و دنیای آموزش دارد، عاشق ورزش راگبی است. او معتقد است فوتبال باید چیزهای زیادی از راگبی بیاموزد، فراتر از احترامی که بازیکنان این ورزش به داوران می‌گذارند، چیزی که در فوتبال دیده نمی‌شود، تورپن می‌گوید داوران باید به صحبت‌های همکاران خود در راگبی گوش کنند تا بفهمند چگونه فناوری توانست ورزش آنها را بهبود بخشد، تورپین وسواس زیادی به تجزیه و تحلیل فیلم تیم‌هایی که قرار است بازی آنها را داوری کند، دارد. 

در زندگی حرفه‌ای تورپن، مقطع تلخی هم وجود دارد، زمانی که یک فروشنده مواد مخدر هویت او را جعل کرد. در سال 2015، یک رنو لاگونا در تحقیقات پلیس پیدا شد و مشخص شد که به نام او است. زمان مشخص کرد که این یک سرقت با جعل هویت او بوده است.

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است