Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:31:45 GMT

جاری شدن سیل ایثار در جای جای وطنم همچنان ادامه دارد + فیلم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۳۳۳۸

جاری شدن سیل ایثار در جای جای وطنم همچنان ادامه دارد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، مردمان شهر من درس مهربانی را همچون تاریخ پر برکت هشت سال دفاع مقدس پس دادند، روز‌هایی که هنوز هم در گوشه‌ای از اتاق ذهنمان حک شده است و هیچ گاه فراموش نمی‌شود.

حاج علی جانباز ۶۵ درصدی که یکی از یادگاران آن روز‌ها است، امروز هم به کمک هم رزمانش آستین‌ها را برای کمک به مردم سیل زده بالا زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج علی در گوشه‌ای از اتاق نشته بود و مشغول بسته بندی مواد غذایی بود.

از او درباره مقصد این البسه و مواد غذایی پرسیدم که گفت: با توجه به نیاز استان‌های سیل زده به کمک‌های نقدی و غیر نقدی، ما نیز همانند دیگر مردم نیک اندیش تصمیم گرفتیم تا در این را قدمی مثبت و خیر برداریم.

حاج علی ادامه داد: اولین محموله که شامل یک تریلی آب معدنی بود را به گلستان فرستادیم و پس از این که این حادثه در مناطق جنوبی کشور نیز رخ داد اکنون محموله‌های جمع آوری شده را برای خوزستان و لرستان خواهیم فرستاد.

حکایت دیگر همرزمان حاج علی هم چیزی جز مشق ایثار نیست.

سید داوود طاهری جانباز دیگری که در گوشه‌ای از این اتاق مشغول کار بود  در گفتگو با خبرنگار به گزارش خبرنگار با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: همان طور که در زمان جنگ احساس تکلیف کردیم و به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران لبیک گفته و در میدان جنگ برای دفاع از این آب و خاک حاضر شدیم اکنون نیز یا علی گفتیم تا هم وطنانمان در این استان‌ها احساس تنهایی نکنند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۷۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی به کمک رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس جمع آوری کردیم و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های غیر نقدی تهیه کردیم که آماده ارسال به این مناطق است.

جوانان از غافله ایثار عقب نماندند

داستان این همیشه سربازان وطن مشقی برای جوانان مرز و بوم است.

رضا محمدی سرباز طارمی است، او روزهاست که در لباس خدمت به هم نوع انجام وظیفه می‌کند.

رضا محمدی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، گفت: از روز‌های آغازین برای کمک به مردم سیل زده حاضر شده است.

او ادامه داد: به عنوان یک هم نوع همه باید به یاری هم بروند و فرقی نمی‌کند که در کجا باشی حتی با کیلومتر‌ها فاصله نیز می‌توان دست دیگرهم وطنان را گرفت.

امندی مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به حضور پرشور سپاه پاسداران زنجان در مناطق سیل زده گفت: جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی به استان‌های سیل زده همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تا کنون ۶ محموله شامل کامیون و تریلی کمک‌های مردمی به این مناطق ارسال شده است و در چند روز گذشته نیز ۲ تریلی از کمک‌های مردمی که شامل البسه، آب معدنی، انواع مواد غذایی و نان بود را ارسال کردیم.

این مقام مسئول همچنین از حضور ۱۱ گروه جهادی در استان‌های سیل زده، اعزام ۲ اکیپ پزشکی به مازندران و گلستان، اعزام یک تیم پزشکی ۲۰ نفره به استان لرستان را از دیگر اقدامات سپاه در این بازه زمانی خبر داد و گفت: این تیم‌های پزشکی بالغ بر ۲۰ میلیون تومان دارو با خود به این مناطق برده اند.

امندی افزود: بیش از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی و همچنین بیش از ۲۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های نقدی از سوی مردم نوع دوست زنجان به سیل زده‌ها ارسال شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان با اشاره به این که زنجان معین استان مازندران است گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۹۷ واحد از واحد‌های آسیب دیده در این استان را با کمک‌های مردمی مرمت و بازسازی خواهیم کرد.

به گفته امندی ۴ موکب زنجانی نیز در مناطق سیل زده خدمات ارائه می‌دهند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همچنین از حضور بسیجی وار جوانان برای کمک به مردم سیل زده کشور نیز خبر داد و گفت: حضور این جوانان در مناطق روحیه آماده به خدمت بودن آنان را نشان می‌دهد.

جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در برخی مساجد استان نیز انجام می‌شود

در گوشه گوشه‌ی شهر من زنجان ایثار، و عشق به هم وطن را مشود نظاره گر شد.

اینجا مسجد حضرت صاحب الزمان است و اهالی محله، به صورت خودجوش و با کمک هیئت امنای این مسجد لوازم ضروری که سیل زدگان نیاز دارند را فراهم می‌کنند.

کمی آن طرف‌تر در مسجد آل یاسین زنجان نیز همین کار خیر توسط اهالی شهر به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به این که با مساجد و هیئت امنای اماکن مقدس و بقاع متبرکه شهرستان زنجان هماهنگی‌های لازم برای جمع آوری کمک‌های مردمی انجام شده است گفت: ما به عنوان یک ایرانی و مسلمان وظیفه داریم تا در برهه‌های حساس به داد هم برسیم.

وی به حدیثی از امام سجاد (ع) نیز اشاره کرد و افزود: شیعیان ما در خوشحالی ما خوشحال و در ناراحتی ما ناراحت هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: در مسجد آل یاسین بالغ بر ۲۵ میلیون تومان و در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) نیز ۵ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده خاطر نشان کرد،  هرساله در ماه شعبان این مساجد برنامه و جشن‌های مختلفی برگزار می‌کنند که امسال اهالی محل تصمیم گرفتند تا هزینه برگزاری جشن و حتی هزینه کیک و چایی را جمع کرده  و به سیل زدگان اهدا کنند.

بانوان زنجانی ازغافله ایثار عقب نماندند

بانوان شهر شور و شعور حسینی نیز همانند همیشه پا به کارند.

خانم علمدار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به این که ۳ سال است که در هیئت امام جواد (ع) به همراه دیگر بانوان زنجانی مشغول به فعالیت هستنند گفت: بیشتر کار این هیئت دستگیری از مستمندان و قشر آسیب پذیر جامعه است.

وی افزود: تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، تهیه و پخش سحری و افطاری برای قشر پایین جامعه در ماه مبارک رمضان از اقدامات اعضای این هیئت است.

علمدار گفت: از زمانی که سیل در چند استان کشورمان تخریب و خسارت‌هایی را بر جای گذاشت تصمیم گرفتیم تا با کمک‌های خیر خواهانه بانوان نقشی در این کمک رسانی‌ها داشته باشیم.

وی افزود: تا کنون البسه گرم، بچه گانه، مواد غذایی، برنج و کنسرو جمع آوری کردیم و سعی داریم تا برای کودکان سیل زده نیز اسباب بازی و کتاب داستان نیز تهیه و به دستشان برسانیم.

خانم علمدار از نیکوکاری مردمان مهربانی برایم گفت که در طول سالیان گذشته نیز ثابت کرده اند.

او گفت: مردم ما در تمامی سختی‌ها کنار هم بودند، سیل، زلزله و یا هر اتفاق دیگری که درگیر آن بودیم این مردم بصیر و نوع دوست ایرانی بود که در اولین لحظه به کمک و یاری هم وطن خود رفته اند.

او ادامه داد: ما در یک آزمون الهی قرار داریم، یکی دارایی اش را از دست می‌دهد و دیگری با بخشیدن مالش در این آزمون امتحان می‌شود و خدا را شکر که ما هم قطره‌ای در این دریای الهی هستیم.‌

نمی‌دانم از کدامین سیل بگویم که شور سیل ایثار ناگفته پیداست و اینک نوبت خروش سیل همدلی است، آنجا که لحظه لحظه‌ی موجش در شکسته‌ترین دل‌ها هم خانه‌ای از امید می‌سازد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام /ک

گزارش از کبری اسلامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد

به گزارش جام جم آنلاین، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی