Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:05:19 GMT

ترویج زایمان طبیعی بسته مهم طرح تحول سلامت است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۸۴۷

ترویج زایمان طبیعی بسته مهم طرح تحول سلامت است

به گزارش خبرنگار مهر، تورج اسدی ظهر دوشنبه در جشنواره یک روزه زایمان طبیعی با بیان اینکه ۱۵ اردییبهشت ماه توسط سازمان جهانی بهداشت روز ماما نامگذاری شده است، گفت: مامایی به عنوان رشته‌ای از علوم بالینی جزو کهن‌ترین علوم است و در نظام سلامت جایگاه خاصی دارد.

وی به نقش ماماها در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: مرگ و میر مادران شاخص مهمی است که ماماها نقش مؤثری در کاهش آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اسدی ادامه داد: شعار امسال روز جهانی ماما" ماما حامی حقوق زنان" است که به نقش ویژه ماماها در ارائه خدمات با کیفیت اشاره می‌کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ماماها در برنامه تحول سلامت نقش ویژه ای دارند، گفت: بسته ترویج زایمان طبیعی به عنوان یکی از بسته‌های مهم در تحول سلامت است که با همت همکاران توفیق چشمگیری در آن داشتیم.

وی ترویج زایمان طبیعی در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: بهسازی فضای فیزیکی، ساخت LDR، مساعد کردن فضاهای بیمارستانی،حرمت نهادن به مادری که مراجعه می‌کند از اقدامات سال‌های اخیر است ولی مهمترین اقدام فرهنگ سازی در حوزه ترویج زایمان طبیعی است و این جشنواره نیز در این راستا برگزار شده است.

دکتر اسدی با تاکید بر فرهنگسازی در زمینه ترویج زایمان طبیعی، بیان کرد: باید با آموزش و بالابردن آگاهی مادران، تغییر نگرش و رفتن به سمت زایمان طبیعی را انجام دهیم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابیان اینکه هدف ما زیر سوال بردن سزارین نیست، افزود: سزارین یک روش درمانی است و درمواردی باید از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما خدمت مؤثر به مادر و زایمان ایمن است، گفت: آموزش کافی و مؤثر می‌تواند تغییر نگرش را ایجاد و منجر به تغییر رفتار شود.

کد خبر 4603522

منبع: مهر

کلیدواژه: زایمان طبیعی علوم پزشکی مازندران ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم