Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - در پی وقوع حملات تروریستی روز عید پاک در سریلانکا و با توجه به احتمال وقوع حملات دیگر توسط گروه داعش پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، نیروهای امنیتی این کشور از تشدید تدابیر امنیتی خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس پلیس بخش امنیتی وزارت امور خارجه سریلانکا طی نامه ای به قانون گذاران و دیگر مقامات این کشور از احتمال وقوع حملات تروریستی در روزهای یکشنبه یا دوشنبه هفته جاری توسط افرادی با لباس پلیس خبر داد؛ با وجودی اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه حمله ای صورت نگرفت اما تدابیر شدید امنیتی در منطقه بودایی نشین سریلانکا همچنان به قوت خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته رویترز، پس از وقوع هشت انفجار در چند هتل و کلیسا در پایتخت سریلانکا در روز عید پاک و کشته شدن 250 تن در این حادثه، شمار افراد مشکوکی که توسط پلیس این کشور دستگیر می شوند، افزایش می یابد.
با وجود تدابیر شدید امنیتی، دولت ممنوعیت استفاده از رسانه های اجتماعی نظیر واتس اپ، فیسبوک و وایبر را لغو کرد. این ممنوعیت به منظور جلوگیری از پخش شایعات، بلافاصله پس از وقوع حملات تروریستی سریلانکا بر شبکه های اجتماعی اعمال شد.
دولت سریلانکا از روز گذشته استفاده از برقع را برای زنان مسلمان ممنوع اعلام کرده است زیرا به گفته مقامات تشخیص افراد مشکوک با پوشش صورت دشوار خواهد بود.
با وجودی که داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است اما پلیس سریلانکا به دو گروه تروریستی کوچک برای انجام این هشت انفجار در روز عید پاک مظنون است.
پلیس معتقد است «زهران هاشم» بنیانگذار یکی از این دو گروه طراح این حملات و یکی از بمب گذار انتحاری بوده است.
پلیس هند می گوید مردی 29 ساله را که در حال برنامه ریزی برای انجام حملاتی مشابه در منطقه 'کرالا' نزدیک به سریلانکا بوده است را دستگیر کرد که این مرد تحت تاثیر صحبت های زهران بوده است.
بیشتر جمعیت 22 میلیون نفری سریلانکا را بودایی ها تشکیل می دهند و مسلمانان، مسیحیان و هنودو ها نیز در اقلیت هستند.
*آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سريلانكا داعش تدابير امنيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند