Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:31:28 GMT

ماه رمضان در شبکه یک سیما

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۹۸۷۱

ماه رمضان در شبکه یک سیما

تهران- ایرنا- برنامه‌های رمضانی شبکه یک سیما به نحوی در جدول پخش قرار گرفته است که از ساعت 30 : 2 بامداد، تا ساعاتی پس از افطار لحظات روحانی و در عین حال مفرحی را برای مخاطب رقم بزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شبکه یک سیما همچون سال های گذشته برای ماه مبارک رمضان ویژه برنامه هایی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** از یادها رفته
در بخش سریال، مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» که ملودرامی عاشقانه است و در دل تاریخ معاصر ایران اتفاق می‎افتد برای مخاطبان شبکه یک سیما، در نظر گفته شده است. داستان این سریال در سال 1319 می‌گذرد و درباره زندگی یک پزشک زن ایرانی به نام «فروغ» است که در فرانسه درس خوانده و به دلیل ناآشنایی از وضعیت کشور و آداب رسوم آن دچار بحران شدیدی می‌شود.
این سریال همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:10 از شبکه یک پخش می‌شود. میترا حجار، حسین یاری، سعیدراد، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، الهام حمیدی، بیتا فرهی ، لیلا بلوکات، کامران تفتی، حبیب دهقان نسب، سیما تیرانداز، علیرام نورایی، هلیا امامی، رضا یزدانی، حسین پاکدل، یوسف مرادیان، سیدمهرداد ضیایی، جهانبخش سلطانی، علی اوجی، سیامک اطلسی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، انوش معظمی، نیلوفر پارسا، امین ایمانی، مهرداد ضیایی، حسین ملکی، هادی ساعی، روزبه معینی، صحرا اسدالهی، آهو فرشچی، فرید نوروزی، ابوالفضل عرب، فرزانه طهماسبی از بازیگران این سریال رمضانی هستند.
نویسندگان این سریال حامد افضلی و رویاخسرو نجدی هستند. «از یادها رفته» به تهیه‎کنندگی علی اکبر تحویلیان و کارگردانی بهرام بهرامیان، قرار است در 25 قسمت 45 دقیقه‎ای در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شود.

** «دعوت» ویژه برنامه افطار
امسال شبکه یک در لحظات افطار ویژه برنامه «دعوت» را به تهیه‎کنندگی مجتبی کشاورز تدارک دیده است. برنامه« دعوت» امسال در لحظات قبل از افطار و با رویکرد و محتوایی نو پخش می‌شود. این برنامه که ویژه برنامه افطار شبکه یک سیماست با سرلوحه قرار دادن امید بخشی، خانواده و امید به زندگی بهتر هرشب ساعت 30 : 19 با میهمان‎های ویژه به استقبال یک روایت و تجربه موفق می‎رود. کارشناس محتوایی و ثابت برنامه دعوت حجت‎الاسلام محمد برمایی است که در مدت زمان 50 دقیقه، پخش زنده این برنامه با میهمانان گفت‎وگو می‌کند. مجتبی کشاورز تهیه کننده «دعوت» گفت: برخلاف سال گذشته این برنامه امسال بدون حضور مردم و از پردیس تئاتر شهر تهران ضبط و پخش می‌شود.

** در شب های رمضان با «این شب ها»
ویژه برنامه «این شب‎ها» هم ساعت 23 بعد از سریال رمضانی شبکه یک پخش خواهد شد که با اجرای مجید یراق بافان و با حضور کارشناسان متعدد مذهبی تدارک دیده شده است. بحث و گفت‎وگو در زمینه اخلاقی و اعتقادی هم موضوع برنامه این شب‎هاست که به مدت یک ساعت به‎صورت زنده و به تهیه‎کنندگی یونس قاسمی در شب‎های رمضان تقدیم بینندگان شبکه یک می‌شود.

** «ماه خدا» همراه مخاطبان در سحرگاه
در سحرهای ماه مبارک رمضان هم، برنامه «ماه خدا» به تهیه‎کنندگی مجید نادری پخش می‌شود. این برنامه کاری از گروه معارف اسلامی‌شبکه یک سیماست که در سحرهای ماه مبارک رمضان با اجرای حسن سلطانی و جمعی از مؤلفان، شاعران، ادیبان و گویندگان برجسته کشور پخش می‌شود. این برنامه با ساختار متفاوت زنده هر شب ساعت 2:30 بامداد آغاز می‌شود و تا اذان صبح ادامه خواهد داشت. دعای سحر، دعای ابوحمزه ثمالی، ادعیه روزها، مناجات، آوازهای عرفانی، مباحث کارشناسی از بخش های برنامه سحرگاهی «ماه خدا» است.
همچنین پس از پخش اذان صبحگاهی، ترتیل قرآن در قالب برنامه «ثقلین» ساعت 45 : 4 پخش می‌شود. مجموعه «در امتداد فلق» هم‎زمان با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‎شود.
در این مجموعه که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تولید و پخش می‌شود، تلاش‎های روحانیون مستقر در نقاط محروم و روستاهای دورافتاده در 100 قسمت به‎نمایش گذاشته خواهد شد. مجموعه جدید مستند «در امتداد فلق» در برنامه‎های متعدد خود درسال‎های اخیر که از شبکه یک سیما به نمایش درآمده، کوشیده است تا جلوه‎هایی هر چند کوچک از حضور موثر و فعالیت‎های بی‎ادعا و پر از انرژی این معلمان را در نقاط دور و نزدیک سرزمین ایران به نمایش درآورد.
بنا به این گزارش، برنامه‌های «ثقلین» و «درس‌هایی از قرآن» برنامه‌های دیگر شبکه یک سیماست که در این ماه مبارک برای بینندگان پخش می‌شود. در برنامه «ثقلین»، هر روز ساعت 4:15 به مدت یک ساعت با قرائت یکی از قاریان کشورمان، یک جز قرآن کریم پخش می‌شود.
در برنامه «درس‎هایی از قرآن» به تهیه‎کنندگی محمود متوسل هم، هر روز ساعت 18:15 سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی درباره تفسیر قرآن و سایر موضوعات مذهبی و دینی پخش خواهد شد.
«سخنرانی مذهبی» برنامه دیگری است که هم‎زمان با شروع ماه مبارک رمضان هر روز، ساعت 8:20 به مدت 30 دقیقه با موضوعات پیرامون ماه مبارک رمضان پخش شود. سخنرانی حجت الاسلام شیخ محمد حاج ابوالقاسم، حجت الاسلام حامد کاشانی، آیت الله سیدمهدی میرباقری، حجت‎لاسلام مصطفی کرمی، حجت‎الاسلام محمد میرزامحمدی، حجت‎الاسلام سیدحسین مومنی در مسجد ارگ ، در قالب این برنامه که سید هادی حجتی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد، پخش می‌شود.
شبکه یک سیما همچنین قصد دارد در روزهای ماه مبارک رمضان، مجموعه تلویزیونی دیدنی و جذاب «پایتخت 5» را بازپخش کند که ساعت 10 : 17 پخش می‌شود.
برنامه «حدیث سرو» با موضوع معرفی شخصیت و سیره عرفای اسلامی، ویژ برنامه‎ای برای میهمانی با موضوع ماه مبارک رمضان، گزارش‎هایی از نمایشگاه قرآن و مجموعه مستند «یک زندگی ساده» از دیگر برنامه‌های شبکه یک در ماه مبارک رمضان است.
فراهنگ**9210**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما شبكه يك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمدی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این دوره از رقابت ها از نوزدهم فروردین ماه سال جاری در سالن پینگ پنگ پنگ شهید خلیل الله بهرامی سمنان آغاز شد گفت: پس از پایان رقابت ها زهرا صادقی بر سکوی اول ایستاد و حانیه حمیدی عنوان دوم این رقابت ها را از آن خود کرد و خدیجه لقایی و معصومه رضایی عنوان سوم مشترک این رقابت ها را بدست آوردند.

دیگر خبرها

  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما