Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار هنرجو در ۴۰ هنرستان کشور در ۶ رشته هنری مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد الله یاری فومنی امروز همزمان با  12 اردیبهشت در مراسم روز معلم و اختتامیه سومین جشنواره عکس یارات در هنرستان هنرهای زیبای زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم یکصدسالگی هنرستان موسیقی تهران جشن گرفته شد، گفت: این مرکز به عنوان یکی از مرکز قدیمی در کشور فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر اموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار هنرجو در 40 هنرستان کشور در 6 رشته هنری مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه اول هنر کنکور متعلق به یکی از دانش آموزان هنرهای زیبا بوده است، افزود: یکی از راه های کاهش ناهنجاری های اجتماعی، توسعه همگانی هنری است؛ رشته های هنری نباید تنها در اختیار طبقه خاص باشد و همه علاقمندان باید زمینه حضور در این عرصه را داشته باشند.

الله یاری با بیان اینکه به زودی سامانه ارتباطی هنرستان هنرهای زیبا راه اندازی می شود، افزود: این سامانه موجب می شود تا ارتباط بین هنرستان ها در کشور برقرار شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در6 استان کشور هنوز هنرستان هنرهای زیبا تاسیس نشده است، افزود: در استان زنجان یک بنای دیگر برای تاسیس هنرستان در نظرگرفته است.

مدیرکل دفتر اموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اینکه سال گذشته هنرستان دخترانه در تهران 600 متقاضی داشت که تعداد کمی پذیرش شدند، گفت: علاوه بر آموزش های رسمی فرهنگی و هنری در هنرستان هنرهای زیبا، آموزش های غیررسمی توسط آموزشگاه های آزاد ارائه می شود.

وی با یادآوری اینکه سامانه صدور مجوز آموزشگاه های آزاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است، گفت: تمام موسسات می توانند عملیات صدور و تمدید مجوزها را از طریق این سامانه انجام دهند.

در ادامه این مراسم از سینا خرم دل، محمدمتین اربطی، سید محمد موسوی، عرفان ارسا، متینه قیصر و غزل عبداللهی به عنوان نفرات اول تا ششم سومین جشنواره عکس یارات تقدیر شد.

بنا به اعلام هیات داوران این جشنواره 750 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 6 اثر با نظر هیات داوران به عنوان آثار برتر تجلیل شدند.

در پایان این مراسم مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا از بخش های مختلف هنرستان هنرهای زیبای پسران و هنرستان موسیقی نیمه تمام دخترانه زنجان بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 دانش آموزان فرهنگی و هنری کنکور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد