Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط» به نقل از برخی منابع آگاه سیاسی سودان نوشت که شورای نظامی انتقالی این کشور با پیشنهاد کمیته میانجی گری درباره تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از اکثریت غیرنظامیان موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، برخی منابع سیاسی آگاه سودان گزارش دادند که کمیته میانجی‌گری برای نزدیک کردن دیدگاه شورای نظامی و معارضان، دیشب نیز پیشنهاد جدیدی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشنهاد شامل تشکیل شورای حاکمیتی مشترک متشکل از هفت غیرنظامی و سه نظامی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» و نیز تشکیل شورای امنیت ملی و دفاعی متشکل از اکثریت نظامی (هفت نظامی) و سه غیرنظامی به ریاست البرهان است.

الشرق‌الأوسط به نقل از این منابع که اشاره‌ای به نام‌های آن‌ها نکرده است، نوشت که شورای نظامی سودان با این پیشنهاد موافقت کرده، اما ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) در حال بررسی این پیشنهاد است.

«اسامه داود» بازرگان سودانی و «محجوب محمد صالح» روزنامه‌نگار معروف سودانی از جمله اعضای کمیته میانجی‌گری هستند.

این در حالی است که روز پنجشنبه (دیروز) تظاهرات میلیونی مقابل مقر ارتش سودان برگزار شد و معترضان بار دیگر خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی شدند.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) ابتدا به دلیل گرانی کالا‌ها آغاز شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال‌ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از رأس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به «عبدالفتاح البرهان» رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای نظامی سودان ارتش سودان عمر البشیر صلح سودان بحران سودان تجزیه سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشور‌هایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

اسامه حمدان تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است