Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:59:54 GMT

پژوهشگران ایتالیایی در راه «معبد آناهیتا»

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۶۸۲۹

پژوهشگران ایتالیایی در راه «معبد آناهیتا»

رئیس دفتر امور پایگاه‌های میراث فرهنگی از امضای تفاهم‌نامه پایگاه ملی «معبد آناهیتا» در کنگاور کرمانشاه با دانشگاه ساپینزا ایتالیا خبر داد تا براساس ان یکسری اقدامات پژوهشی و مطالعاتی در این محوطه‌ی تاریخی انجام شود.

فرهاد عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که حجم زیادی از اقدامات پژوهشی و اجرائی تا سال ۱۳۶۵ در «معبد آناهیتا» انجام شده بود، افزود: با این وجود از زمان آغاز به فعالیت و اوج و شکوفایی پایگاه‌های میراث فرهنگی بعد از پیروزی انقلاب این پایگاه بسیار مهجور ماند و نادیده گرفته شد، حتی با وجود تشکیل پایگاه میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۲ در بسیاری از محوطه‌های تاریخی، این مکان مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به حضور فعال‌تر امور پایگاه‌ها در این منطقه‌ی تاریخی از دو سال گذشته و تبدیل این محوطه به یک پایگاه ملی، اظهار می‌کند: هر چند تا آن زمان به سابقه‌ی این پایگاه پرداخته نشده بود، اما با ایجاد پایگاه، یکسری از اقدامات زیرساختی برای تعبیه امکانات مورد نیاز در این منطقه آغاز شد تا به مرحله‌ای برسد که مشکلات عدیده‌ی آن برطرف شود.

وی با تاکید بر این‌که در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال باید مشکلات موجود در این محوطه برطرف شود، ادامه می‌دهد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که قرار است بین دفترامور پایگاه و معبد آناهیتا و دانشگاه ساپینزا ایتالیا امضا شود، قرار است یک تیم پژوهشی در قالب اقدامات مشترک در این محوطه، اقدامات پژوهشی را انجام دهند.

او با بیان این‌که تا کنون مستندنگاری‌های دقیق پژوهشی در این محوطه انجام شده است، می‌افزاید: در گذشته، یکسری کارهای زیرساختی برای این محوطه نیاز بود، مانند شبکه‌های «IT»، نظارت الکترونیک و گیت که در حال حاضر این موارد اجرائی شده، دسترسی‌ها ساماندهی شده‌اند و امکانات اولیه برای معرفی محوطه انجام شده و رئیس جدیدی برای این پایگاه معرفی شده است.

عزیزی با تاکید بر قرار گرفتن «معبد اناهیتا» در فهرست موقت یونسکو می‌گوید: برنامه‌ریزی سه ساله برای ساماندهی این محوطه تعریف شده و استاندار کرمانشاه نیز خوشبختانه پیگیر انجام اقدامات مورد نیاز باقی مانده در این محوطه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه ساپینزای رم فرهاد عزیزی معبد آناهيتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  قزوینیان  با بیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای متقاضیان واجد شرایط مسکن در استان زنجان در دست اقدام است، گفت: در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین  هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین زمین جهت احداث مسکن برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح قانون جوانی جمعیت با دستگاه های مربوطه تعامل لازم را داریم، افزود: این اداره کل نسبت به اجرای سریع پروژه ها با تمام توان وارد عمل شده و با جدیت پای کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین مراحل ثبت نام، پالایش و ساماندهی طرح قانون جوانی جمعیت توسط این اداره در دست جمع بندی است که در صورت تامین زمین و رفع موانع در ماه های پیش رو، واگذاری زمین به خانواده هایی که شرایط این طرح را دارند انجام می شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش