Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:16:30 GMT

دستگاه تبلیغی باید در جامعه حرکت ایجاد کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۸۵۲۹

دستگاه تبلیغی باید در جامعه حرکت ایجاد کند

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی در اولین نشست خبری خود توضیحاتی را درباره پویش تبلیغی گفتمانی بهار انقلاب قرآنی که کارویژه سازمان تبلیغات اسلامی برای ماه مبارک رمضان است، ارائه داد.

پیش از سخنرانی سهرابی، حامد یامین پور مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات استان تهران گفت: پویش تبلیغی گفتمانی بهار انقلاب قرآنی یک کارویژه در سازمان است که به اداره کل استان تهران محول شده است و رسانه‌های مختلفی در جهت معرفی این پویش فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همکاری و صحبت‌هایی که با رسانه ملی، رادیو و تلویزیون صورت گرفته ما قرار است در تلویزین سه برنامه با محتوای این پویش داشته باشیم. قرار است در شبکه سوم ۱۰ برنامه تلویزیونی در شبکه اول ۳۰ قسمت برنامه بعد از سحر و ۵ قسمت هم از شبکه یک در برنامه این شب‌ها پخش شود. با رادیو هم صحبت‌هایی کرده ایم که قرار است پادکست‌هایی در این باره طراحی و آماده شود.

دستگاه تبلیغی باید بتواند در جامعه حرکت ایجاد کند

پس از یامین پور، سهرابی گفت: اغلب ما وقتی صحبت از ماه مبارک رمضان می‌شود یاد روزه می‌افتیم. در حالی که ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده پس ماه قرآن است و ما باید بیش از هر چیز از قرآن یاد کنیم. مطالبه‌ای که اخیراً رهبر انقلاب اسلامی از دستگاه تبلیغی کشور داشتند این بود که تبلیغ باید گفتمان ساز و جریان ساز باشد. منظور از گفتمان ساز هم این است که معرفتی را در جامعه به باور عمومی تبدیل کند. جامعه وقتی یک بینش و گرایش در آن عام شد، می‌توان حرکت کند. دستگاه تبلیغی باید بتواند در جامعه حرکت ایجاد کند.

وی افزود: امسال همه ما می‌دانیم که کشور دغدغه‌هایی دارد، اما رهبر انقلاب اسلامی در همان ابتدای سال مطرح کردند که سال ۹۸، سال فرصت‌ها است. تعبیری که ایشان از وضعیت امروز دارند این است که ما گردنه‌های سخت‌تری را پشت سر گذاشته ایم. بنابراین نباید از وضعیت امروز ناامید شویم. سرلوحه کار پویش ما هم تبلیغ گفتمان ساز و جریان ساز است. قرار است ما در این پویش با مردم نگاه دوباره ای به قرآن داشته باشیم. بررسی نسبت قرآن با حیات اجتماعی و انقلابی ما موضوعی است که در این پویش مطرح می‌شود. به اعتقاد ما قرآن می‌تواند نسخه شفابخش برای جامعه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: قرآن کتاب انقلاب ما است. ما باید وضعیت انقلابی قرآن را به مردم نشان دهیم. قرآن برای ما یک نظام محاسباتی، تبیین می‌کند که قصد ما این است این تبیین را به مردم نشان دهیم. خواسته رهبر معظم انقلاب هم از ما این است. ما در این پویش پیشنهادات قرآن برای جنگ تصویرها و روایت‌ها را نشان می‌دهیم. اینکه قرآن ما را به چه سرمایه‌هایی رهنمود می‌کند. صحبت درباره منافقین از دیگر محورهای این پویش است. همچنین با زبان و ادبیات قرآنی درباره موضوع جوان گرایی با مردم صحبت می‌کنیم و می‌خواهیم بگوئیم که به جوانان اعتماد کنند و کار را به آنها بسپارند. بر اساس مطالب و روایت‌هایی که وجود دارد، اهل ایران، قوم برگزیده‌ای است که مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد. این وظیفه باید برای مردم ایران دوباره بازخوانی شود. ما در این پویش نشان می‌دهیم که مردم ایران قوم برگزیده‌ای هستند که انشاالله پرچم را به دست صاحب حق می‌رسانند. متأسفانه در فضای طنز فعلی کشور اغلب محتوای این طنزها به صورتی است که ما را تحقیر می‌کند و تلاش دارد به ما مکرراً یادآوری کند که ما ایرادات و مشکلاتی داریم. ما تلاش می‌کنیم در این پویش نشان دهیم که اتفاقاً ما بر روی چه گنجی قرار داریم و قدرش را نمی‌دانیم. قرار است در این پویش بیشتر به داشته‌هایمان توجه شود.

سهرابی با اشاره به اینکه این پویش در محدوده استان تهران فعال است، گفت: محتوای گفتمانی این پویش را طلبه‌های نخبه و قرآنی تولید می‌کنند و سپس این محتوا در دسترس اقشار تأثیرگذار قرار می‌گیرد. در ۴۰۰ مدرسه طلبه‌هایی در دبیرستان‌ها حضور دارند که از این طلبه‌ها برای این پویش کمک خواهیم گرفت. از سایر طلبه‌هایی هم که در شبکه‌های مختلف تبلیغی مشغول فعالیت هستند، کمک می‌گیریم. بخشی از این محتوا در رسانه‌های ملی پخش و عرضه می‌شود. همچنین قرار است طلبه‌های فعال در این پویش بازخوردهایی را که مشاهده می‌کنند به ما ارائه و منعکس کنند.

وی گفت: علاوه بر طلبه‌ها از اقشار دیگری برای معرفی این پویش کمک می‌گیریم مثل دانشجویان متخصص در حوزه معارف انقلابی. قابل ذکر است که این پویش به کمک طلبه‌های مدرس مشکات پیش می‌رود. همچنین شناسه IDOTehran در شبکه‌های مختلف اجتماعی وجود دارد که محتوای تولید شده در این پویش در این آدرس قابل مشاهده است. یکی دیگر از کارهایی که مرتبط با این پویش انجام می‌دهیم برگزاری جُنگ های شبانه در پارک‌های شهرستان‌های استان تهران است. ما فکر کردیم که ماه رمضان و فصلی که در آن قرار داریم زمان مناسبی برای تدارک جُنگ های شبانه است. علاوه بر این، از بسیاری از نخبگان دعوت کردیم تا در این جُنگ ها حضور داشته باشند و با مردم به صورت حضوری صحبت کنند. این برنامه چون در استان تهران توسط شهرداری و سایر نهادها برگزار می‌شود، ما تصمیم گرفتیم در شهرستان‌های این استان آن را اجرا کنیم.

کد خبر 4607646 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «رضا دیلمی» در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص عفاف و حجاب، اظهار کرد: خانواده ای که ارزش ها و فضائل در آن دیده نمی شود نمی تواند منشأ تعالی و توسعه جامعه شود.
 
به گفته وی؛ عفاف، حجاب و سلوک توحیدی حقیقتا یک ارزش تمدن ساز بوده به همین خاطر اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون گرم خانواده است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با عنوان اینکه آنهایی که حافظ ارزش های دینی هستند حجاب و عفاف را عامل پیشرفت جامعه می دانند، تصریح کرد: ارزش ها منطبق با فطرت انسان است و نگاه اصلی ایجاد یک خانواده تمدن ساز با داشتن ارکان مهمی چون پدر و مادر است که مروج ارزش ها در کانون خانواده و در گام بعدی در جامعه هستند.
 
وی افزود: جامعه ای که ارکان تربیتی اش دچار بی بند و باری و فحشا شوند نمی تواند دارای ارکان پیشرفت و تعالی باشد.
 
به گفته وی؛ انسان فطرتا عفت و حجاب را دوست دارد، از نظر اسلام عفاف و حجاب یعنی حفظ کرامت زن، عامل آرامش و امنیت  و مولفه استحکام و ثبات کانون خانواده است.
 
حجت الاسلام دیلمی با اذعان بر اینکه دشمن با به ابتذال کشاندن بانوان به دنبال تخریب و خدشه به جایگاه آنان است، ابراز کرد: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و جلوگیری از تعالی جامعه اسلامی تلاش می کند ابتدا با دو قطبی سازی بین مردم شکاف ایجاد کرده و با ایجاد گره های ذهنی صفوف همبستگی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد تا در کانون مقدس خانواده افراد صالحی نتوانند تربیت شوند.
 
وی ادامه داد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود با ترویج فحشا، بدحجابی، بی بندباری و خدشه به جایگاه و منزلت زن بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده ها کرده است.
 
به گفته وی؛ نگاه غرب به زن نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، نابودی کانون خانواده و ایستادگی در مقابل فطرت انسانی و عفت عمومی دستاورد فرهنگ منحط غربی است.
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نور در کشور، اظهار کرد: نیروهای خدوم انتظامی  در بسترسازی طرح نور در جامعه و ترویج تذکر لسانی موفق بوده اند.
 
وی افزود: مردم نیز از طرح نور بسیار استقبال کرده اند و با حضور حداکثری خودشان در سنگر دفاع از ارزش ها، قداست ها و فضیلت ها می توانند یاریگر نیروهای انتظامی باشند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است