Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:09:53 GMT

طرح اولیه مقابله با تهدیدهای امنیت شبکه اینترنت ۵G تنظیم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۰۴۶۷

طرح اولیه مقابله با تهدیدهای امنیت شبکه اینترنت ۵G تنظیم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روز گذشته مقامات امنیت سایبری کشورهای مختلف طرح اولیه قانونی را برای مقابله با تهدیدها و تضمین امنیت نسل آتی شبکه موبایل تنظیم کردند.

دولت جمهوری چک اجلاسی ترتیب داده بود تا درباره امنیت شبکه‌های جدید ۵ جی بحث شود. در پایان این اجلاس دو روزه مقامات مجموعه‌ای از پیشنهادات را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این پیشنهادات الزامی نیستند.

این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که جنجال بین شرکت هواوی (بزرگترین سازنده تجهیزات زیربنای شبکه اینترنتی در جهان) و دولت آمریکا همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد آمریکا تصمیم دارد با لابی میان هم پیمانان خود هواوی را از فعالیت در حوزه شبکه اینترنت ۵ جی منع کند. آمریکا ادعا می‌کند دولت چین می‌تواند هواوی را مجبور کند تا اطلاعات کشورهای مختلف را در اختیارش قرار دهند. البته هواوی این اتهامات را رد کرده است.

به‌هرحال پیشنهادات ارائه شده در این اجلاس نشان دهنده نگرانی‌های امنیتی است و حتی به نظر می‌رسد برخی جملات به طور خاص تهیه کنندگان تجهیزات چینی را هدف گرفته است.

طبق این پیشنهادات هنگام قانونگذاری ارزیابی ریسک و امنیت فروشندگان و فناوری‌های شبکه باید در نظر گرفته شود.

به طور دقیق در سند مربوط به این اجلاس آمده است: ارزیابی‌های امنیت و ریسک فروشندگان و فناوری‌های شبکه باید در قوانین منعکس شود. علاوه بر آن باید ریسک تأثیرگذاری یک کشور سوم بر تهیه کننده تجهیزات اینترنتی و به خصوص مدل نظارتی آن نیز در نظر گرفته شود.

در این اجلاس امنیتی که در پراگ برگزار شد، مقامات امنیت سایبری از کشورهایی شرکت کردند که هم پیمانان استراتژیک هستند از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور.

مقامات سازمان ناتو و اتحادیه اروپا نیز در این اجلاس شرکت کردند اما چین و روسیه در این اجلاس حضور نداشتند.

کد خبر 4607331

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات اینترنت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود