Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بابک عاطفی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در خصوص ارزیابی‌های خسارت‌های صورت گرفته در سیل اخیر این استان گفت : در استان کرمانشاه بارندگی‌های سنگینی در دو مرحله در تاریخ‌های ۹۸/۱/۵ و ۹۸/۱/۱۱ به وقوع پیوست که در مرحله اول عمدتا شهرستان‌های غربی استان تحت تاثیر قرار گرفت که طی آن در کل استان ۱۰۸ واحد مسکونی تخریب و ۷۲ واحد دچار خسارت گردیدند و در موج دوم بارندگی‌ها که حجم آن بسیار گسترده‌تر بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بلافاصله با تشکیل ۶۰ اکیپ از کارشناسان اقدام به ارزیابی خسارات وارده در ده شهرستان استان نمود که طبق نتایج اولیه عمدتا چهار شهرستان شرق استان شامل صحنه، کنگاور، هرسین و سنقر و مجموعا ۱۰ شهرستان استان از سیل متاثر گردیداند که جمعا در ۴۰۲ روستا و ۸ شهر تعداد ۲۱۸۵ واحد تخریب و ۱۰۶۷ واحد مسکونی دچار خسارت تعمیری گردیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : لازم بذکر است در شهرستان هرسین منطقه چمچمال روستا‌های چمبطان علیا، سفلی، قره، ولی، فراش و گرگوند همچنان در محاصره آب بوده و نیز در شهر کرمانشاه در شهرک کرناچی ۵۰ واحد مسکونی به طور کامل دچار آب گرفتگی بوده که ارزیابی خسارت آن‌ها بسختی و تازمان فرونشست آب گا‌ها غیر ممکن می‌باشد و نیز در شهرستان‌های سنقر و کنگاور بدلیل بارش‌های همزمان برف و باران و بدلیل فرسودگی بیش از حد واحد‌های روستایی سقف و دیوار اکثر واحد‌ها دچار ریزش گردیده و یا در آستانه تخریب می‌باشند که نیاز به بازسازی دارند.

وی تصریح کرد: نکته قابل ذکر اینکه عمده واحد‌های خسارت دیده در شهرک کرناچی کرمانشاه بدلیل احداث غیر اصولی و با قرارگیری در حریم رودخانه می‌باشد. نکته دیگر اینکه بارندگی‌های اخیر به وسایل معیشتی اهالی استان خسارت وارد نموده که در این راستا ۱۲۰۰ واحد ارزیابی گردیده است. نهایتا آمار خسارات وارده به شهرستان‌های استان به شرح ذیل می‌باشد:
۱. شهرستان کنگاور در ۴۵ روستا ۳۵۶ واحد احداثی و در شهر کنگاورتعداد ۱۵ واحد احداثی
۲. شهرستان سنقر و کلیایی در ۱۲۹ روستا ۵۰۸ واحد احداثی
٣. شهرستان صحنه در ۶۰ روستا تعداد ۴۰۹ واحد احدائی و ۴۵ واحدتعمیری
۴. شهرستان هرسین در ۳۸ روستا تعداد ۲۴۶ واحد احداثی و ۸۹ واحدتعمیری و در شهر هرسین ۴ واحد احداثی
۵. شهرستان کرمانشاه در ۲۱ روستا تعداد ۳۸۰ واحد احداثی و ۲۰۰واحد تعمیری و در شهر کرمانشاه ۱۰۰ واحد احداثی و ۱۰۰ واحدتعمیری.
۶. شهرستان اسلام آباد غرب در ۳۲ روستا تعداد ۶۵ واحد احداثی و۱۵۰ واحد تعمیری و در شهر‌های اسلام آباد و حمیل تعداد ۲واحد
احداثی و ۷۰ واحد تعمیری.
۷. شهرستان دالاهو در ۲۵ روستا تعداد ۱۰ واحداحداثی و ۸۰ واحد
تعمیری و در شهر کرند ۲۱ واحد احداثی و ۶۰واحد تعمیری
۸. شهرستان روانسر در ۱۲ روستا تعداد ۵۰ واحد احداثی و ۱۲۵ واحد
تعمیری و در شهر روانسر ۱۰ واحد احداثی و ۷۳ واحد تعمیری
۹. شهرستان پاوه در ۳ روستا تعداد ۳ واحد احداثی و ۲ واحد تعمیری
۱۰، شهرستان جوانرود در ۲ روستا تعداد ۵ واحد احداثی و ۳ واحد
تعمیری و در شهر جوانرود ۱ واحد احداثی مجموعا در ۳۹۴ روستای استان تعداد ۲۰۳۲ واحد احداثی و ۷۵۹ واحد تعمیری و ۹۲۰ واحد معیشتی و در ۸ شهر استان تعداد ۱۵۳ واحد احدائی و ۳۰۸ واحد تعمیری و ۲۸۰ واحد معیشتی ارزیابی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

تخریب بیش از ۲ هزار واحد در سطح استان کرمانشاه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه گفت: باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، با تداوم شرایط پایدار در منطقه، طی امروز و فردا (یکشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای نسبتاً قوی و ناپایدار از اواسط روز دوشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

زورآوند ادامه داد: این سامانه از روز چهارشنبه تقویت می‌شود و به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: دمای روزانه هوا تا روز دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج و به شکلی محسوس کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 748445

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد