Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:28:25 GMT

ترمیم نقاط آسیب دیده خطوط ریلی کشور در حال پیگیری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۰۶۳

ترمیم نقاط آسیب دیده خطوط ریلی کشور در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی، شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از راه آهن گرگان- اینچه برون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان‌های گلستان، لرستان خوزستان و مازندران به سبب سیل و بارش باران و آبشستگی و رانش زمین دچار خسارت در شبکه ریلی شده‌اند.

وی افزود: راهبرد و رویکرد اصلی راه آهن ارائه خدمت به مردم در کوتاه ترین زمان ممکن است در همین راستا تلاش می کنیم تا هر چه سریعتر شبکه ریلی کشور را به حالت قبل از سیل برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی در خصوص میزان خسارت ها هم گفت: همکاران در حال ارزیابی ارزش ریالی خسارت ها هستند و هدف راه اندازی مجدد نقاط آسیب دیده است با این وجود در حال حاضر عملیات ترمیم نقاط آسیب دیده با جدیت در حال پیگیری است و مسیر آق قلا به اینچه برون اگر شرایط مهیا باشد به زودی برقرار خواهد شد.

وی همچنین به مسئله برقی کردن اینچه برون به گرمسار اشاره کرد و گفت: با حل مشکلات موجود در مسئله فاینانس کشور روسیه که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو است این طرح آغاز خواهد شد.

رسولی اظهار کرد: منطقه اینچه برون گلستان یک منطقه بارانداز مهم و یک منطقه مرزی استراتژیک است که ارزش زیادی در تبادل کالا با سایر کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: راه آهن برای منطقه اینچه برون طرح مصوب دارد و شرکت‌های متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه می توانند در این زمینه ورود کنند.

رسولی ادامه داد: ملاک میزان توانایی شرکت‌های خصوصی در انتقال بار و کالا بر روی ریل است و فعالیت های شرکت های خصوصی متقاضی در اینچه برون باید در راستای فعالیت های حمل و نقل ریلی و توسعه ترانزیت کالا و بار باشد در غیر اینصورت سرمایه‌گذاران می‌توانند سایر نقاط استان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

وی گفت: برخی از تقاضاهای ارائه شده از سوی شرکت‌های خصوصی با ماهیت منطقه سازگار نیست و تقاضاهایی که سنخیت لازم را با فعالیت‌های با فعالیت های ریلی داشته باشند مورد حمایت راه آهن قرار می‌گیرند.

رسولی بدون اشاره به میزان اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران بخش خصوصی اضافه کرد: تاکنون چندین شرکت در حوزه فعالیت سیلو و جابجایی بار و کالا بر مبنای ریل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران مجوز و زمین اخذ کرده‌اند.

وی گفت: برای منطقه اینچه برون طرح جامع پیش بینی شده است و سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در طرح جامع در این حوزه سرمایه گذاری کند و سرمایه گذاری سلیقه‌ای، خودجوش و بدون برنامه در آینده به توسعه این منطقه لطمه خواهد زد.

کد خبر 4608226

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن سعید رسولی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد