Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دانشیار، رئیس پژوهش مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه ستاد استهلال استان تهران زیر نظر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، طبق معمول هر ماه قمری برای دیدن ماه جدید اقدام می‌کند، گفت: اگر هلال از سوی گروه‌های رصد رؤیت شود و به تأیید مراجع برسد، فردا (دوشنبه) روز اول ماه مبارک رمضان است و در غیر این صورت سه‌شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهش مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه با تدابیر ریاست ستاد استهلال استان تهران، در حال حاضر حدود شش گروه به اقصی نقاط مختلف تهران اعزام شده‌اند، بیان کرد: گروه‌های رصدی استان تهران، ستاد استهلال مرکزی استان تهران واقع در مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، ستاد استهلال پلور، دماوند، دیزین و ستاد استهلال امامزاده هاشم(ع) و امامزاده ابوالحسن(ع) است.   ‌وی با بیان اینکه احتمال غریب به یقین این امکان وجود دارد که امشب ماه مبارک رمضان دیده نشود، افزود: گروه‌های مستقر تمام تلاش خودشان را انجام می‌دهند که ماه را رصد کنند و اگر ماه توسط گروه‌های مستقر دیده شود به مراکز رصد، اعلام می‌شود و در نهایت نتایج مختلف از کل کشور جمع‌بندی خواهند شد و در آخر به دفاتر مراجع اعزام تقلید اعلام و ایشان هم اعلام خواهند کرد که آیا فردا، اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود یا خیر.
دانشیار تصریح کرد: در هر گروه بین چهار تا پنج متخصص نجوم و استهلال حضور دارند و تجهیزات رصدی و مورد نیاز در اختیار این گروه‌ها قرار گرفته و منتظریم تا گزارش‌های رصدی برای امشب از سوی این گروه‌ها اعلام شود؛ لذا برای اعلام رصد ماه منتظر خواهیم ماند تا گزارش‌های اطمینان بخش به ستاد استهلال برسد و نتیجه هم اطمینان بخش باشد.
به گزارش ایکنا؛ همزمان با این گروه، گرو‌های زیادی در نقاط مختلف کشور کار رصد هلال ماه را بر عهده داشته و نتیجه مشاهدات عینی این تیم‌ها به ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال و پس از تأیید نهایی به اطلاع هموطنان خواهد رسید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه رمضان هلال ماه مبارک رمضان رمضان آستان حضرت عبدالعظیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت

به گزارش خبرآنلاین ، دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران ۳عامل مختلف سیاسی-اقتصادی را به‌عنوان محرک‌های کاهشی نرخ ارز مطرح می‌کنند.

نخست کاهش سطح ریسک‌های سیاسی، دوم وجود احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و سوم اخبار مثبت درآمدهای نفتی.

نرخ دلار آزاد در حال ادامه دادن به روند کاهشی خود است. تحلیلگران 3 عامل مختلف را برای توجیه این روند کاهشی ارائه می‌دهند. خروج ریسک‌های غیراقتصادی از بازار، خبرهای جسته‌وگریخته مبنی بر مذاکرات هسته‌ای و آمار خوب صادرات نفتی این عوامل را تشکیل می‌دهند. دلار در بازار دیروز به مرز کانال‌های 61 و 62هزار تومانی رسید. روند کاهشی بازار ارز تشدید شد.

دلار در بازار روز گذشته از کانال 63 خارج شد و سطوح قیمتی کانال 62 را نیز پشت سر گذاشت. بسیاری از تحلیلگران ارزی روند نرخ دلار در سال جدید را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه می‌کنند.

در بازار ماه‌های ابتدایی سال گذشته نیز قیمت شاخص‌های ارزی پس از یک دوره نوسانات افزایشی دچار افت شد و پس از آن به ثبات رسید. به‌طور مثال نوسانات افزایشی و کاهشی دلار در سال گذشته تا روزهای ابتدایی تابستان به طول انجامید و پس از آن قیمت اسکناس آمریکایی زیر سقف 50 هزار تومانی به ثبات نسبی رسید.

علل آغاز روند افزایشی در سال جدید عمدتا به سیگنال‌های منفی و ریسک‌های سیاسی باز می‌گردد. این موارد با تشدید انتظارات تورمی سبب ایجاد تقاضای کاذب در بازار شد و قیمت‌ها را افزایش داد. اما تحلیلگران فشار کاهشی روزهای اخیر بازار را متشکل از 3 نیرو می‌دانند. نیروی نخست؛ کاهش سطح ریسک‌ها و سیگنال‌های منفی مذکور است. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و کمرنگ شدن احتمال گسترش این درگیری‌ها هیجانات موجود در بازار نیز تخلیه و زمینه افت نرخ در بازار سکه و ارز فراهم شد. عامل دومی که تحلیلگران از آن به عنوان نیروی کاهشی یاد می‌کنند سیگنال‌های مثبت، اما غیررسمی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای است و آخرین عامل که برخی آن را به‌واسطه اثرگذاری برطرف عرضه مهم‌ترین عامل می‌دانند، مساله افزایش درآمدهای نفتی است که هم رسانه‌های خارجی و هم برخی از مقامات رسمی از آن خبر می‌دهند. بازار ارز تهران در روز گذشته با توجه به موارد ذکر شده افت قیمت‌های نسبتا شدیدی را تجربه کرد. هر برگ دلار آزاد در بازار روز گذشته با افت هزار و 450 تومانی خود در رقم 62 هزار تومان به فروش رسید. البته گفتنی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی عصر دیروز وارد کانال 61 هزار تومانی شد. یورو و پوند نیز در بازار دیروز به ترتیب هزار و 500 و هزار و 620 تومان کاهش یافتند. 23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900409

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت