Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@21:48:09 GMT

سرقت ۵ کیلوگرم طلاجات از بازار سبزه میدان +عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۰۹۲

سرقت ۵ کیلوگرم طلاجات از بازار سبزه میدان +عکس

باشگاه خبرنگاران: سرهنگ حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در مورخه ۲۳/۱۲/۱۳۹۷ سرقت از یک مغازه طلافروشی در بازار بزرگ طلا در بازار سبزه میدان به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد.

با حضور مأموران در محل سرقت واقع در یک مغازه طلافروشی و تأیید خبر اولیه، پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مغازه طلافروشی تشکیل" و جهت ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل سرقت و بررسی صحنه سرقت اطلاع پیدا کردند که سارق یا سارقان، بدون هرگونه تخریب درب ورودی مغازه و یا گاوصندوق اقدام به سرقت بیش از ۵ کیلوگرم طلاجات داخل مغازه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کرده و از محل سرقت خارج شدند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان بررسی فرضیه "داخلی بودن سرقت" را در دستور کار خود قرار دادند؛ در ادامه، کارآگاهان با تحقیق از مالباخته و دیگر افراد مرتبط با وی اطلاع پیدا کردند که یکی از همکاران مالباخته به نام رامین. ب. (۴۵ ساله) از مدتی پیش درگیر مشکلات شدید مالی شده و پس از مدت کوتاهی از زمان سرقت نیز دیگر هیچگونه تماس یا ارتباطی با مالباخته نداشته است.

در تحقیقات از مالباخته مشخص شد رامین حدود ۵ سال با مالباخته ارتباط نزدیک کاری داشته و همین موضوع باعث شده بود تا مالباخته کلید مغازه‌ی خودش را در اختیار رامین قرار دهد به گونه‌ای که بسیاری از اوقات و در غیبت مالباخته، رامین به تنهایی در مغازه حضور داشته است.

با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از اظهارات مالباخته و دیگر اقدامات پلیسی، شواهد و دلایل به دست آمده نشان از انجام سرقت توسط رامین داشت که بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران انجام و کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت و کار رامین در شهرستان اصفهان اعزام، ضمن دستگیری رامین در بازرسی از مغازه طلاسازی اش موفق به کشف ۴ کیلوگرم و ۷۵۰ گرم از طلاجات مسروقه شدند.

رامین که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقات نداشت صراحتا به سرقت دسته کلید مغازه مالباخته در حدود دو ماه پیش از سرقت با سوء استفاده از غیبت مالباخته در مغازه، اعتراف کرد و عنوان داشت که به واسطه بدهی دو میلیارد تومانی سرقت از مغازه مالباخته را طراحی و به تنهایی انجام داده است.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت بیش از ۵ کیلوگرم طلاجات، قرار چند میلیاردی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی جهت کشف دیگر طلاجات مسروقه در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سرقت طلا طلافروشی سبزه میدان تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟

 به گزارش تابناک، دانشجو نوشت: سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات