Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@01:48:27 GMT

وضعیت بحرانی منازل محله آیت الله غفاری بندرعباس بعد از سیل+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۹۵۹

وضعیت بحرانی منازل محله آیت الله غفاری بندرعباس بعد از سیل+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

‌پس از بارندگی‌های شدید زمستان گذشته و فروردین سالجاری در بندرعباس، وضعیت منازل شهروندان بندرعباسی ساکن محله آیت‌الله غفاری بسیار بغرنج و حتی برخی منازل وضعیت بحرانی به خود گرفته‌اند.

‌به گزارش ایسنا، پس از تماس تعدادی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر وضعیت بحرانی برخی منازل محله آیت‌الله غفاری پس از بارندگی‌های شدید نیز با مراجعه حضوری خبرنگار ایسنا شاهد صحت بودن این موضوع بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان محله آیت‌الله غفاری بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همان زمان که باران شدید شد که پس از ده دقیقه آب به منزلمان سرایت کرد و روز بعد متوجه شدم که سقف منزلم در حال ریزش است.

وی با بیان اینکه به بهزیستی مراجعه کردم و سپس به دفتر امام‌جمعه بندرعباس رفتم که نامه‌ای به استانداری هرمزگان تنظیم شد، تصریح کرد: با نامه به استانداری مراجعه کردم که در آنجا اعلام شد که برای وضعیت پیش‌آمده مبلغ سه میلیون تومان با دارا بودن یک ضامن داده خواهد شد که اعلام کردم بنده هیچ ضامنی ندارم.

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه بار دیگر به دفتر امام‌جمعه مراجعه کردم و نامه‌ای به بهزیستی تنظیم شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارشناسان بهزیستی در حال بررسی موضوع هستند و باید ببینیم که وضعیت به کجا می‌رسد.

وی با بیان اینکه روز گذشته سقف یکی از اتاق‌ها فرو ریخت، اضافه کرد: جایی برای رفتن ندارم و با سه فرزند که یکی از آن‌ها معلول است نمی‌دانم به کجا بروم.

یکی دیگر از شهروندان این محله در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از بارندگی‌های اخیر هر چه ظرف خالی در منزل داشتیم برای آنکه بتواند مانع از جاری شدن آب در منزل شود، زیر سقف‌ها می‌گذاشتیم.

وی با بیان اینکه باران سراسر منزلمان را فراگرفته بود و هر بار که ابرها را بالای سرمان مشاهده می‌کردیم دست به دعا می‌شدیم باران نیاید، اضافه کرد: سقف منزلمان سراسر موریانه زده است و هرلحظه احتمال فروریختن آن وجود دارد.

این شهروند با اشاره به اینکه هیچ کارشناسی برای بازدید محله‌مان نیامده است، تصریح کرد: بسیاری از شهروندان در بدترین شرایط در حال زندگی هستند و اندوخته‌ای برای تعمیرات ندارند و امیدوارم هرچه سریع‌تر مسئولان به کمکمان بیایند.

یکی دیگر از شهروندان این محله در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از بارندگی‌های اخیر به استانداری مراجعه کردم که اعطا دو تا سه میلیون هیچ گره‌گشایی نیست و نمی‌توان تعمیراتی انجام داد.

وی با بیان اینکه زندگی‌ام با کمک هزینه کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌گذرد و نمی‌دانم با هزینه‌های سرسام‌آور چگونه زندگی خود را بگذرانم، اضافه کرد: از مسئولان خواهش می‌کنم بازدیدی از محله ما داشته باشند و وضعیت زندگی‌مان را مشاهده کنند.

برادر شهید نیکان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این منزل مادر شهید زندگی می‌کند که پس از بارندگی منزل دیگر قابل‌استفاده نیست و سقف دو اتاقش در حال فروریختن است.

عبدالله نیکان با اشاره به اینکه پس از این وضعیت به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کردم اما پاسخ درستی نشنیدم، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس برای پیگیری نیامد و بنده روستانشین هستم و پولی ندارم که منزل را تعمیر کنم.

وی ادامه داد: منزل مادر شهید کاملاً خراب است و بنیاد شهید می‌گوید اعتبار نداریم و با کمک‌های دو تا سه میلیونی که نمی‌توان منزل را تعمیر کرد.

نیکان در پایان گفت: یک کولر و یخچال در این منزل وجود ندارد و پس از بارندگی همان نیمه‌کاره ها هم سوختند و دیگر قابل‌استفاده نیستند.

یکی دیگر از شهروندان این محله در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هر زمان که باران می‌آید چون منزلمان قدیمی است از سقف‌هایش آب به منزل ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه انگار باران در داخل منزل است و نه بیرون، اظهار کرد: هر بار به استانداری و شهرداری مراجعه می‌کنیم، اعلام می‌کنند بگذارید وضعیت خیابان جدید روشن شود آن زمان به وضعیت منازل شما رسیدگی می‌شود.

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه تا چه زمان باید صبر کرد که خیابان کشیده شود، اضافه کرد: فردا که منزل رو سرمان فرو ریخت بازرس می‌آید، آن زمان دیگر چه سودی دارد.

به گزارش ایسنا، حال باید منتظر ماند و صبر کند آیا مسئولان برای این وضعیت چه چاره‌اندیشی خواهند کرد تا مانع از یک بحران جدی و فروریختن سقف منازل شهروندان این محله از بندرعباس که این روزها نام پایتخت اقتصادی کشور را با خود به یدک می‌کشد، خواهد آمد.

گزارش از: امیرحسین طالبی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن