Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@12:33:26 GMT

نقش سپاه در کشور بسیار عظیم است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۴۷۲۳

نقش سپاه در کشور بسیار عظیم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

در این دیدار، سردار علی محمد اکبری، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و روز معلم ، به اهمیت عقیدتی سیاسی اشاره کرد و گفت: عقیدتی سیاسی کار انسان محور بوده و در دفاع مقدس بسیاری از پیروزی ها مدیون اعتقادات راسخ رزمندگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: جای خوشحالی دارد که آمریکا ما را از دشمنان خود نام برد و عداوت و کینه خود را نشان داد.

وی، از نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بعنوان پدر معنوی تشکر کرد و آمادگی رزمندگان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برای حضور در صحنه های مورد نیاز انقلاب را اعلام کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مطهری و معلمان شهید، از توجه ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان چهارمحال و بختیاری به سپاه تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر افزود: جوهره مأموریت نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بخصوص معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ، تلاش در راستای رسیدن به اهداف بلند و متعالی است که برای نهاد مقدس سپاه و بسیج تعریف شده است.

وی، ادامه داد: پاسداران، سربازان، بسیجیان، خانواده های کارکنان سپاه و وابستگان(بازنشستگان) این نهاد، از گروه هایی هستند که مورد توجه و تعالی سپاه و برنامه های عقیدتی سیاسی قرار دارند.

این مقام مسئول،  با اشاره به برگزاری دوره های تربیت و تعالی عقیدتی ویژه کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و اعزام کارکنان به دوره های آموزشی در مشهد مقدس را از جمله اقدامات نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان برشمرد.

وی، در پایان تصریح کرد: یکی از دلایل بالندگی و سلامت سپاه، برنامه های اعتقادی بر اساس اسلام ناب بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ورود به مهمانی بزرگ الهی با قلب و دل نورانی میسر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: خروجی برنامه های عقیدتی و فرهنگی باید انسان های به هم پیوسته و رهاشده از دنیا باشد؛ یعنی رسیدن به "الابذکرالله تطمئن القلوب" .

امام جمعه شهرکرد با اشاره به پیامدهای دوری از معنویات که مساوی با گرفتاری و تشویش و دغدغه هاست، گفت: سپاه در ریل خاصی قرار دارد و متفاوت از دیگران است و باید از خود مراقبت کند و شما از دیگران ممتاز هستید و نقش سپاه در کشور بسیار عظیم است و تنها مجموعه ای است که خوب ثمره گرفته و در مسیر انقلاب بسیج را به حرکت واداشته که یک مجموعه مقتدر است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خاطرنشان کرد: اگر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلام) نیروهای قوی و قَدَر داشتند، اسلام بسیار رشد مضاعفی می کرد؛ لذا مشکل این بود که آدم های قوی نبودند و فردی مثل امام علی علیه السلام تنهای تنها ماندند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: امروز این رهبر خالص و به خدا پیوسته با امید به خدا و یاران سپاهی اش انقلاب و جامعه را به پیش می برند. البته نقش دیگر گروه ها نیز مهم است و در جای خود اهمیت دارد؛ ولی نقش سپاه در رأس قرار دارد که اینها باید در سایه مسایل عقیدتی حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در بدنه سپاه ایمان باید حفظ و ارتقاء یابد، مبادا فقط تعلیم در تشکل و قدرت ها و توانمندی ها ما را از ایمان دور گرداند. قطعاً موشک بدون ایمان اثر مثبتی ندارد، ایمان آن به آن باید ارتقاء یابد.

وی، در تبیین مفهوم ایمان، اظهار کرد: خود را در محضر خدا دیدن با نماز و روزه و قرآن، خدا را ناصر دین قرار دادن و از خدا خواستن که این توفیق را از ما نگیرد، اینها باید دعای همیشگی و دائمی ما باشد.

به گزارش بسیج، این دیدار ظهر دوشنبه آخرین روز شعبان در نمازخانه دفتر نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین نکونام، برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: هفته عقیدتی سیاسی دیدار با امام جمعه شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه همواره در صحنه حضور دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت- ماه در دیدار با حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار کرد: تمام اقدامات و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای معارف اسلامی و مطابق مسائل دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

بیگدلی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات بصیرتی در نهاد نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی در استان برگزار شد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مجموع در این جلسات حضور پیدا کردند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عزت و قدرتمندی این نهاد بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: سپاه سازمانی مکتبی بوده و از بازوان اصلی انقلاب است.

وی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه در طول سال، برنامه‌های معرفتی و دینی مختلفی برگزار می‌کند، گفت: ما به این مکتب و نظام می‌بالیم و تحت فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در این مسیر خدمت می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حدود ۴۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است.

کد خبر 748373

دیگر خبرها

  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم