Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@12:42:37 GMT

حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۷۷۸۲

حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارید

همدان – سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: پلیس طبق وظایف محوله موظف به برخورد با کسانی است که حرمت روزه‌داران ماه مبارک رمضان را حفظ نمی‌کنند و با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از همدان، سردار بخشعلی فرمانده انتظامی استان همدان: اظهار کرد: قوانین و ضوابط ناظر بر فعالیت اصناف در ماه مبارک رمضان هم تکلیف فعالیت واحدهای صنفی را مشخص کرده است و باید طبق همان وضوابط خدمات خود را به مردم ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی  با اشاره به اینکه پلیس طبق وظایف محوله موظف به برخورد با کسانی است که حرمت روزه‌داران در ماه مبارک نگه نمی دارند،   افزود: پلیس برای ارایه خدمات سریع خود شماره تماس ۱۱۰ را در نظرگرفته است و در صورتی که شهروندان استان همدان مواردی از هنجارشکنی در ماه مبارک رمضان را مشاهده کردند فقط کافی است این موارد به پلیس اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اصناف در ماه مبارک رمضان نباید به مشتریان خود در اجازه دهند که در داخل مغازه در منظر افراد غذایی را صرف کنند و اگر ضرورتی هم وجود دارد و فردی بیمار است یا مسافر باید خارج از دید مردم باشد و تا هنجارشکنی نشود و حرمت سایر روزه‌داران هم حفظ شود.

سردار کامرانی صالح با اشاره بر اینکه همدان اصناف مومن و متدینی دارد و همیشه همکاری لازم را در ماه‌مبارک رمضان با پلیس داشتند، اظهار داشت: در مواردی مانند این هم واحد صنفی که مشخص شده و اجازه دارد غذا به مسافران و افراد بیمار ارایه کند موظف است در فضای خارج از دید مردم غذا را به مشتری بفروشد و صرف غذا هم باید در خارج از دید مردم و عابران باشد.

 وی افزود: قوانین برای برخورد با متخلفان  و هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان صراحت دارد و طبق ماده قانونی ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، افرادی که به هر دلیل شان ماه مبارک رمضان و روزه‌داران را حفظ نکنند به حبس از ۱۰ روزه تا دو ماهه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره   افرادی که مشکل شرعی برای روزه گرفتن دارند هم، گفت: نشانی واحدهای صنفی را به صورت عمومی توسط بنر هایی در شهر همدان و سایر شهر ها اطلاع رسانی کردیم.

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان همدان هنجار شکنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مسعود امیرمیجانی معاون قضایی دادگستری استان و سرپرست محاکم تجدیدنظر کرمان در نشست با رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته به ۲۰ شعبه محاکم تجدیدنظر استان کرمان ۴۱ هزار ۲۷۷ پرونده وارد شده است و در مقابل قضات در مجموع ۴۱ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده را مورد رسیدگی قرار داده اند و که این آمار حاکی از آن است که خروجی پرونده‌ها بیش از پرونده‌های وارده بوده است.

او اظهار داشت: علیرغم حجم پرونده‌های زیاد در دادگاه تجدیدنظر، قضات تجدیدنظر تلاش‌های قابل توجهی در جهت رسیدگی به پرونده‌ها انجام داده اند.

 
وی با بیان این مطلب که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر ۸۴ روز است، تصریح کرد: بایستی قضات اوقات رسیدگی را بدون دلیل به زمان‌های بعد موکول نکنند و رسیدگی در اسرع وقت انجام شود و همچنین لازم است رسیدگی سریع به پرونده‌های مراجعین به همراه اتقان آرا مدنظر قرار گیرد.

این مقام قضائی از قضات درخواست کرد: که متناسب سازی جرم با مجازات را در احکام خود درنظر بگیرند و در سال پیش رو کاهش برنامه‌های معوق و پرونده‌های مسن، ساماندهی پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش صدور قرار‌های شکلی و ساماندهی نحوه ارجاع به کارشناس از اولویت‌های دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان می‌باشد.

سپس رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها اعمال خرد جمعی و تلاش مستمر در اجرای بهینه سند و دستیابی به رفع چالش‌ها در اجرای ماموریت‌های دادگستری استان کرمان است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، اظهار داشت: آمار و شواهد حاکی از عملکرد مثبت شعب تجدیدنظر استان طی یکسال اخیر است.

او گفت: قضات باید ضمن حفظ استقلال قضایی خود در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء به اجرای دستور العمل‌ها و برنامه‌های ستادی قوه قضاییه که در جهت نیل به نتایج اجرای سند تحول قوه قضاییه ارائه می‌شود عنایت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود