Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@22:23:14 GMT

پیش‌بینی فائو از افزایش حملات ملخ صحرایی در دو ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۸۹۶۲۴

پیش‌بینی فائو از افزایش حملات ملخ صحرایی در دو ماه آینده

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر افزایش حملات ملخ صحرایی در دو ماه آینده، استانداران هشت استان درگیر باید به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی محمدرضا درگاهی در نشست ستاد مخاطرات بخش کشاورزی و مبارزه با ملخ صحرایی استان در زاهدان با بیان اینکه عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی هشت استان جنوبی کشور اجرایی شد، اظهار کرد: اول بهمن ماه سال گذشته نخستین هشدار و اخطار از سازمان فائو مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی به کشور داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین منظور اطلاع‌رسانی به استان‌های مورد تهدید و تشکیل ستاد بحران مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: نخستین حمله ملخ صحرایی را هفت روز بعد از این هشدار در بندر نخیلو استان هرمزگان داشتیم که بلافاصله اقدامات برای مبارزه با این آفت در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: با توجه به حرکت دسته‌جات زیاد ملخ صحرایی از بالای دریای سرخ تاکنون ۱۳۸ ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر کرد.

درگاهی ادامه داد: بیشترین درگیری با این آفت در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان گزارش شده است. ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده است به طوری که امنیت غذایی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه‌های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر افزایش حملات ملخ صحرایی در دو ماه آینده، می‌طلبد استانداران هشت استان درگیر به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با کنترل این آفت خسارتی را به عرصه امنیت غذایی کشور نداشته باشیم.

درگاهی تصریح کرد: امسال نخستین سالی نیست که بحث مبارزه با ملخ را داریم اما ملخ صحرایی خطرناک‌ترین گونه ملخ است که در صورت حمله تهاجمی پوست درختان را می‌خورد.

وی با بیان این که این سطح از هجوم ملخ در ایران بی‌سابقه بوده به کشاورزان توصیه کرد در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور حمله ملخ صحرایی را درصورت عدم کنترل همانند سیل و زلزله خسارت زا برای کشور برآورد کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فائو وزارت جهاد کشاورزی هجوم ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۸۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی