Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@20:31:31 GMT

هرگونه تلاش برای جنگ با ایران همانند خودکشی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۱۲۹۹

هرگونه تلاش برای جنگ با ایران همانند خودکشی است

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان می‎گوید که برخی افراد در دولت آمریکا در تلاش برای آغاز جنگ با ایران هستند که این اقدام برای آن‌ها همانند خودکشی خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک و در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نظر وی درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا چیست؟ گفت: به نظر می‌رسد همان کسانی که در سال ۲۰۰۳ جنگ آمریکا با عراق را به راه انداختند، در پی به راه انداختن جنگی دیگر با ایران هستند و این کار خودکشی برای آن‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در دولت ترامپ در تلاش برای آغاز چنین جنگی هستند که برای آن‌ها همانند خودکشی خواهد بود تاکید کرد: ایران هیچ گاه خواستار جنگ با هیج کشوری نبوده و نخواهد بود، اما چنانچه آمریکا آغازگر هر گونه درگیری جدید با ایران باشد، با شدت تمام از منافع ملی و کشور خود دفاع خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری و در پاسخ به پرسشی با این عنوان که اگر کشور‌های اروپایی موفق نشوند به ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها کمک کنند چقدر احتمال دارد تهران در مدت پیش رو به برنامه هسته‌ای‌اش بازگردد؟ اظهار داشت: ما بار‌ها اعلام کرده‎ایم که صبر مردم ایران اندازه دارد.

ظریف با بیان اینکه ادامه حضور ایران در برجام به منافع متقابل تهران و رفتار اتحادیه اروپا بستگی دارد تصریح کرد: اگر منافع ملی ما دربرجام تامین شود و اتحادیه اروپا نیز به تعهداتش پایبند باشد، ایران نیز به توافق برجام متعهد خواهد ماند و چنانچه اتحادیه اروپا نتواند به ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها کمک نماید، آنگاه ممکن است حضور یک جانبه ایران در برجام معنا و مفهوم واقعی خود را از دست بدهد. در این صورت ایران ممکن است محدودیت‌های پذیرفته در چارچوب برجام را مورد تجدید نظر قرار بدهد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد جواد ظریف وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهرکرد از جمله دانشگاه دولتی شهرکرد، فرهنگیان، پیام نور شهرکرد و علوم پزشکی شهرکرد ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تجمع کردند.

جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های مختلف شهرکرد در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در آمریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسرائیلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا این بار علیه اسرائیل است.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و استادان در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی بازداشت شدند.

این تجمع سراسری در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با هدف حمایت از جنبش اصیل «همبستگی با غزه» برگزار شد.

تجمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری

تجمع دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کد خبر 748845

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!