Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته کارگر نگاهی به مشکلات حوزه کارگران در شهرداری هندیجان داشته و ببینیم شورای شهر در این ۲ سال باقیمانده از دوره پنجم چه برنامه‌ای برای پرداخت حقوق‌های عقب مانده و حق بیمه پرداخت نشده کارگران و کارکنان شهرداری دارند. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، هفته کارگر فرصت خوبی است که به مشکلات و معضلات این حوزه در هندیجان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران در خط مقدم تولید و رفع نیازهای عمومی جامعه هستند و بیشترین زحمات در حوزه کارگری که در شهرها است کاگران شهرداری‌ها متحمل می‌شوند.

کارگران شهرداری‌ها شبانه روز در حال خدمت و تلاش برای زیباسازی، نظافت، آسفالت و دیگر کارهای کوچک و بزرگ در همه فصل‌های سال را دارند. شهرستان هندیجان از شهرهای محروم استان خوزستان است که کارگران شهرداری این شهر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

طبق شهواهد و گفته‌های کارکنان و کارگران شهرداری هندیجان این شهرداری 8 الی 9 ماه حقوق عقب افتاده و یک سال بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده دارد یعنی شهرداری هندیجان به سبب نداشتن بودجه کافی یک سال است حق بیمه کارگران و کارکنان خود را پرداخت نکرده است.

روایت تسنیم از قراردادهای‌ ‌موقتی که‌ شأن کارگران را زیر سئوال برده استلرستان| 7 ماه حقوق معوق کارگران شهرداری بروجرد پرداخت شدافزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارگران باید از فروردین اِعمال شود

شهرداری هندیجان بوجه کافی برای پرداخت حقوق و بیمه ندارد

پرداخت نشدن بیمه کارکنان و کارگران شهرداری هندیجان سبب شده علاوه بر تمدید نشدن دفترچه‌های تامین اجتماعی و بهره‌مند نشدن این قشر زحمت‌کش از خدمات درمانی مناسب، برای بازنشستگی برخی دیگر از کارکنان نیز مشکلاتی بوجود بیاید.

شهرداری هندیجان از نوع شهرداری‌های کشور است که در مصاحبه سال گذشته رئیس شورای شهر 12 میلیارد تومان بدهی دارد که هنوز نتوانسته بدهای خود را پرداخت کند. همچنین اعتبارات شهرداری هندیجان بسیار ناچیز بوده که توان استخدام و به‌کارگیری نیروهای مورد نیاز در خدمات شهری را ندارد.

شهرستان هندیجان به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شده که نیاز است در هر منطقه یک واحد خدمات شهری مستقل تاسیس شود و نیروهای خدمات شهری، زیباسازی و فضای سبز به صورت جداگانه در این دو منطقه به مردم خدمات بدهند.

هندیجان به دو واحد خدمات شهری نیاز دارد

صمد شکاری سرپرست شعبه تامین اجتماعی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: از تاریخ  یکم تیرماه 88 تا پایان اسفندماه 97 بدهی شهرداری هندیجان به این سازمان (دو میلیارد و 500 میلیون تومان) بوده است.

وی افزود: بابت جریمه ماهانه مانده بدهی‌های سال‌های قبل شهرداری هندیجان در ماه 25 میلیون تومان جریمه بروی آن دو میلیارد و 500 میلیون تومان افزوده می‌شود. از زمان سرپرستی روح الله درخشان در شهرداری هندیجان لیست بیمه کارکنان و کارگران به موقع و در تاریخ مقرر قانونی به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی هندیجان بیان کرد: از زمان انتصاب روح‌الله درخشان در سرپرستی شهرداری تاکنون 4 قسط 40 میلیون تومانی ماهانه پرداخت شده است. یعنی هر ماه 40 میلیون تومان بابت بدهی شهرداری به این شعبه در حال پرداخت است.

وی گفت: همچنین لیست‌های بیمه کارگران و کارکنان شهرداری هندیجان هر ماه به صورت منظم و در موعد مقرر قانونی ماهانه به مبلغ 110 میلیون تومان به این شعبه ارسال می‌شود. این موارد در دوره سرپرستی روح‌الله درخشان به صورت منظم رعایت شده است.

ایوب فدعمی عضو شورای شهر هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: بنده در مورد میزان بدهی شهرداری  و مدت بدهی به تامین اجتماعی حضور ذهن ندارم. اما در این دوره روند پرداخت حقوق و بیمه مطلوب و خوب بوده است.

وی افزود: در مورد مشکلات کارگران و حقوق‌های آنها منتظر برگزاری و هماهنگی یک جلسه با سرپرست شهرداری هستم که هنوز این امر محقق نشده و سعی دارم که هر چه سریع‌تر انجام بدهیم. بیشترین پیگیری در حوزه کارگران شهرداری هندیجان را بنده انجام می‌دهم.

عضو شورای شهر هندیجان بیان کرد: بنده در نظر دارم بایت حقوق عقب افتاده کارگران و کارکنان شهرداری زمین به آن‌ها بدهیم تا این گونه مشکل حقوق این عزیزان برطرف شود. شهرداری زمین‌هایی دارد که می‌تواند با تغییر کاربری به کارکنان خود داده و این گونه مشکلات و بدهی‌های خود را جبران کند.

وی گفت: در زمان شهرداری قبلی ما پیگیر پرداخت بدهی به تامین اجتماعی بوده‌ایم اما در آن زمان همکاری خوبی با ما صورت نگرفت. در حال حاضر حقوق و بیمه کارکنان ماهانه در حال پرداخت است و هیچ گونه عقب ماندگی در دوره شورای پنجم نداریم.

فدعمی عنوان کرد: در برنامه‌های این شورا هیچ گونه استخدام نیروی جدیدی در دستور کار نیست با این وضعیت مشکلات مالی و بدهی‌های فراوان در شهرداری ما چگونه می‌توانیم نیرویی را استخدام کنیم. این در حالی است که استخدام‌ها فقط از طریق آزمون و سیر مراحل اداری گزینش و استخدام کشوری است.

گزارش از محمد مهدی صادقی

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

به گزارش منیبان، براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم