Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدعلی پورمختار»، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره انتقادات و ایرادات وارده به اصلاحیه تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بسیاری از کشورها با متهمین امنیتی بدین گونه رفتار می کنند که طی یک مدتی نمی تواند با وکیل خود ملاقات کند و به نوعی اجازه دخالت وکیل را در پرونده نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در این 20 روز امکان تحقیق و امکان تکمیل پرونده نباشد به نحوی که با حضور و دخالت وکیل، مشکلی ایجاد شود به تشخیص مقام قضائی گذاشته است که البته مقام قضائی باید مستند و مستدل تشخیص دهد و بدون استدلال نمی تواند این مدت 20 را تمدید کند چرا که متهمی که حق انتخاب وکیل از وی سلب شده باشد می تواند بعدا علیه قاضی تصمیم گیرنده اعلام شکایت کند. بر همین مبنا تصمیم قاضی باید مستدل باشد و بتواند پاسخگو باشد. لذا  این امری است که در بیشتر کشورها وجود دارد اما در عین حال فضایی را برای دخالت همه وکلا در رابطه با تمام پرونده ها باز می کند. رئیس قبلی قوه قضائیه بارها اعلام کردند که موافق این قضیه نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است که با تشخیص مقام قضائی این مدت 20 روزه تمدید شود اما مدت زمان خاصی برای این تمدید کردن ها تعیین نشده است، تصریح کرد: این مدت 20 روز است که ممکن است به دفعاتی تمدید شود. اگر بخواهند مدت زمان 20 روزه را تمدید کنند همان 20 روز است نه یک سال.

پورمختار در پاسخ به این سوال که در این اصلاحیه، چه مدت زمانی تمدید شده زیرا چیزی نوشته نشده است؟ افزود: نیازی به نوشتن ندارد چرا که این مدت تعیین شده است.

عضو کمیسیون قضائی مجلس در مورد انتقادات وکلا و حقوقدانان به این اصلاحیه نیز عنوان کرد: این بحث درباره متهمین امنیتی است. متهمین امنیتی علیه امنیت کشور اقدام کرده است و با آنها تعارف نداریم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در پاسخ به این سوال که متهمی که هنوز جرمش ثابت نشده آیا می توان او را مجرم دانست، زیرا او هنوز متهم است ولی مجرم نیست، گفت: متهمین امنیتی هم در کشور ما و هم در سایر کشورهای جهان، با نگاه خاص تری مورد بررسی قرار می گیرند. برای مثال آمریکا پس از 11 سپتامبر، آن قانون کذایی را تصویب کرد که بدون توجه به اتهام، در هر مرحله و هر شکل، اگر افراد را مشکوک تشخیص دهد دستگیر کند و بدون تعیین زمان آنها را نگه دارد. هم در آمریکا و هم در سایر کشورها، از روز اول، اجازه داشتن وکیل به متهمین امنیتی را نمی دهند.

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ۱۱ سپتامبر قانون قوه قضائیه کشورهای جهان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن‌ به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

برای مشاهده فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ و بارگذاری فایل های مرتبط اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند