Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نیمه اول ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۷ و همزمان با اوج گرفتن مبارزات علیه رژیم پهلوی، نیرو های ساواک با حمله به منازل تعدادی از روحانیون برجسته لرستان، پنج نفر از آنها را به جرم فعالیت در ماه رمضان بازداشت کردند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، در نیمه اول ماه مبارک رمضان سال 1357 و همزمان با اوج گرفتن مبارزات علیه رژیم پهلوی، نیرو های ساواک با حمله به منازل تعدادی از روحانیون برجسته لرستان، پنج نفر از آنها را به جرم فعالیت در ماه رمضان بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شهر به محض شنیدن خبر، بسیج شده در مسجد علوی اجتماع کرده و با شعارهایی از جمله «مرگ بر شاه» خواستار آزادی روحانیون زندانی شدند. در چنین شرایطی، با دخالت نیروهای امنیتی رژیم پهلوی، حرکت مردم به شدت سرکوب شد و در این میان سه نفر نیز به شهادت رسیدند.

در بخشی از کتاب «انقلاب اسلامی در لرستان» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده، درباره این جنایت رژیم پهلوی در ماه رمضان سال 1357 آمده است: شب نهم ماه رمضان، رژیم پهلوی با حمله به اجتماع مردم روزه‌دار لرستان، ضمن ضرب و شتم آنها سه نفر به نام‌های حمید قربانی‌نسب، احمد رفیع‌پور و علی گودرزی را به شهادت رساند.

منابع ساواک رویداد آن روز را چنین گزارش می‌­دهند: «پس از دستگیری عناصر مزبور از جمله شیخ مهدی قاضی... عده‌ای از عناصر اخلالگر و آشوب‌طلب... جلوی مسجد علوی اجتماع [کردند] و پس از دادن شعارهای ضد ملی و اسائه ادب به کد 66 [منظور محمدرضا پهلوی است] و زنده باد خمینی، خواستار آزادی شیخ مهدی قاضی و دیگر روحانیون دستگیر شده بودند.

ضمن آن به اخطارهای پلیس وقعی نگذارده و بنا به گزارش شهربانی استان با سنگ و چوب در مقابل تیراندازی ماموران مقاومت [کردند] و ماموران شهربانی به ناچار مبادرت به تیراندازی هوایی نموده و اخلالگران حدود سه الی چهار ساعت با ماموران درگیر [شدند.]

در نتیجه در این واقعه... سه نفر از اخلال‌گران کشته و چند نفر از ماموران پلیس از جمله یک افسر مجروح بستری گردیده‌اند.»

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل