Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که دلیل بحران‌های اقتصادی کشور تحریم‌های خارجی نیست و ریشه مشکلاتی که امروز جامعه به آن دچار شده است را باید در درون کشور و تحریم‌های داخلی جستجو کرد. به اعتقاد این افراد عدم مدیریت مناسب منابع   سو استفاده‌های کلان از برخی موقعیت‌ها دلیل این آسیب‌ها بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ از سوی دیگر برخی‌ها نیز معتقد هستند که نبود نظارت کافی و لابی‌های پشت پرده بخصوص در خانه ملت یکی از عمده ترین دلایل از هم گسیختگی سیستم اقتصادی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد این افراد ضعف قوه مقننه که به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی کشور شناخته می‌شود دلیل آشفتگی‌های فعلی کشور است.

رسول خضری در گفت  گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: مشکلی که ما الآن با آن مواجه هستیم تورم گرانی و تحریم‌های داخلی هستند، با بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه که دولت در چند وقت اخیر صادر کرده است متأسفانه تجارت‌های مرزی را نابود کرده و تجار را زمین‌گیر کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصولاً ما در مرزها خود 23 کنوانسیون بین‌المللی داریم که هیچ‌کدام آن‌ها رعایت نمی‌شود و به جای آنکه به بازرگان‌ها فرصت داده شود تا نسبت به ترخیص و خروج کالاهای خود اقدامی کنند با یک بخش‌نامه و بی‌برنامگی‌ها عملاً مبادلات تجاری را از بین برده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: تحریم‌های خارجی را ما از ابتدای انقلاب داشتیم و اوج آن هم زمان جنگ بود اما تورم و گرانی در آن زمان این میزان برای ما محسوس نبود اما الآن با پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم و جنگی هم به صورت مستقیم شکل نگرفته است این میزان تورم و گرانی تنها ناشی از ضعف مدیریت و تحریم‌های داخلی است.

این نماینده مجلس در خصوص رفتار نمایندگان در خانه ملت نیز گفت: باید بحث نظارت در مجلس بیشتر و دقیق‌تر باشد نظارت مجلس را ما به این شکلی که الآن وجود دارد قبول نداریم و می‌توانست ورود جدی‌تری به مسائل ورود کند و مجلس باید در بعد نظارت که یکی از ارکان اصلی نمایندگی نیز به‌حساب می‌آید ورود بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: واقعیت این است که مجلس این دوره نسبت به دور قبل از سطح پایین‌تری برخوردار است، و می‌توان گفت که این روند نزولی را ما از مجلس چهارم به بعد داشته ایم و هر چه جلوتر می‌رویم مجالس ضعیف تر می شوند. عمده قوانین مهم کشور هم تا زمان مجلس چهارم بوده اند.

وی گفت: بقیه مجالس کشور بیشتر سیاست زده بودند و در واقع به جای داشتن دغدغه اصلی مردم به دنبال جنجال‌های سیاسی بودند و سودی هم برای مردم نداشته است، به نظر من یکی از دلایل ضعف مجلس هم همین گرایش های سیاسی است که نمایندگان دچار آن شده اند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس باید دو کار اساسی را انجام دهد و به نظر من اولویت با تنقیح قوانین باید باشد تا قوانینی که تاریخ مصرف آنها تمام شده است اصلاح گردد، مبنای قانون گذاری ما فرانسه بود اما در حال حاضر آنها 3000 تا قانون دارند اما ما بیش از 13400 نوع قانون را تا کنون تصویب کرده ایم.

وی گفت: تصویب بی حساب و کتاب قوانین شان مجلس را پایین آورده است، بحث بعدی نیز بحث نظارت است، در سوال استیضاح، و ماده 206 چنانچه نماینده‌ها موضوعی را امضا کرده‌اند باید تا انتها به صورت مردانه پای آن با ایستند، یا سوالی را امضا نکنند و یا تا پایان پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

وی گفت: من قول می‌دهم اگر دو یا سه مورد از این بحث‌ها در مجلس به نتیجه برسد مفسدان اقتصادی چنان به سوراخ‌های خود خواهند خزید که دیگر این میزان فساد در کشور ایجاد نشود.

 وی گفت: متأسفانه به دلیل برخی سو استفاده‌ها در دستگاه‌های اجرایی فساد در جامعه رو به گسترش گذاشته است، الآن متأسفانه می‌بینیم که بردار فعلان مسئول یا بردار زاده مسئول دیگری درگیر یک پرونده فساد هستند یا برادر دوستان دیگر هم به‌نوعی در پرونده‌ای پایشان گیر است.

وی گفت: به نظر من باید شفاف‌سازی در دولت ابتدا از خانه خودشان شروع شود و بعد از آن از مردم و سایر دستگاه‌ها انتظار داشته باشند که در جامعه فساد نکنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شفاف سازی بی حساب و کتاب شان مجلس رمز یکبار مصرف مذاکره با ترامپ کمبود داروهای اساسی سبد کالای رمضان کفاره روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود