Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@08:00:48 GMT

راهکارهایی برای داشتن یک خانواده شاد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۷۸۸۷

حفظ و تقویت شادی و صمیمیت در خانواده نیاز به دانش و مهارت دارد. در این مقاله راهکارهای مهم و مؤثر برای دستیابی به این هدف را باهم مرور می‌کنیم.

به عنوان والدین سعی کنید که همیشه نظر اعضای خانواده را در زمینه‌های مختلف جویا شوید. نظرخواهی از کودکان، نوجوانان و جوانان،تاثیر زیادی درعزت نفس آنها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تصمیم‌گیری در هر موردی سعی کنید نظر تک‌تک افراد خانواده را بپرسید. منظور این نیست که حتما بر طبق نظر آنها تصمیم بگیرید. تصمیم نهایی را خودتان، به عنوان والدین، بگیرید اما سعی کنید نظر آنها را هم به دقت بشنوید و دلایل‌شان را بررسی کنید و اگر نظر ایشان به‌نظر مفید بود، در تصمیم‌گیری خود از آن استفاده کنید. این کار به آنها این پیام را می‌دهد که شما برای نظرشان احترام قائل هستید و بدین ترتیب حس با ارزشمند بودن و عزت‌نفس را در ایشان تقویت می‌کنید. بعضی تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده فرزندان خود بگذارید. مثلا برای صرف شام قرار است بیرون بروید. تصمیم در مورد اینکه در کجا غذا بخورید را به آنها واگذار کنید، اما باز هم دلیل‌شان را بررسی کنید.این نوع مشارکت در اظهارنظر و تصمیم‌گیری، توانایی افراد در صحبت کردن، استدلال کردن و تصمیم‌گیری را، به ویژه در کودکان، بسیار تقویت می‌کند.

خانواده بر رابطه بین اعضای آن استوار است. فرد فرد اعضای خانواده، افرادی منحصر به‌فرد هستند. همیشه تفاوت روحیات و خلق‌و‌خوها را در نظر داشته باشید. شما ممکن است از برخی خصوصیات افراد خانواده خود خوشتان نیاید و آنها هم همین‌طور. اگر قرار باشد روی موارد ناخوشایند شخصیت افراد تمرکز کنیم به شادمانی و صمیمت خانوادگی لطمه خواهیم زد. پس همیشه روی نقاط مثبت شخصیت افراد خانواده تمرکز کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که این نوع برخورد، یعنی تمرکز و توجه به رفتارهای مطلوب افراد و تایید و تشویق این موارد، بهترین روش برای افزایش و تقویت رفتارهای مطلوب و کاهش و تضعیف رفتارهای نامطلوب است. به ویژه در مورد کودکان، استفاده از توجه و تشویق رفتارهای مطلوب و بی‌توجهی به رفتارهای نامطلوب، تاثیر تربیتی بسیار بالایی دارد. با تمرکز بر رفتار و خصلت‌های مطلوب افراد خانواده، به مرور ذهنیت مثبت‌تری نسبت به آنها پیدا می‌کنیم که در رابطه ما با آنها به‌شکل صمیمیت و دوستی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

به دلیل سبک زندگی جدیدی که تجربه می‌کنیم، گرفتاری‌های شخصی روزافزون و فرصت‌های کمتر با هم بودن، اعضای خانواده‌ها را روزبه‌روز از همدیگر دورتر می‌کند. ممکن است که اعضای خانواده شما به دلایل مختلف از هم دور باشند. در چنین شرایطی، به شیوه‌های مختلف تماس و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. به آنها پیام بفرستید، زنگ بزنید و گاهی نیز حتما به ملاقات آنها بروید.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DyC برچسب ها: شادی ، صمیمیت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شادی صمیمیت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پسنده در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای را روی زنجیره بررسی، تحقق و تفحص را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که 2 زنجیره سبز و آبی مورد بررسی و تحقق قرار گرفته است، ادامه داد: در زنجیره سبز یعنی کشاورزی ارکان‌های اصلی از جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، شهرک‌های کشاورزی و ... حضور دارند که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در زنجیره آبی (آبز‌پروری) نیز شیلات، اتحادیه آبزیان،‌ شهرک‌های کشاورزی،‌ سازمان تحقیقات شیلات و ... حضور دارند.  بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. در بخش زنجیره آبی 800 و در بخش زنجیره سبز 2200 طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • نکونام تمرین استقلال را تعطیل کرد