Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:58:55 GMT

من هیچ چیزی را دوست ندارم !

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۱۵۸

من هیچ چیزی را دوست ندارم !

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا ؛ جمله کوتاه "من هیچ چیزی را دوست ندارم"  از زبان نوجوانان زیاد شنیده  می شود . جمله ای که والدین با شنیدنش مضطرب می شوند که مبادا فرزندشان دچار افسردگی شده است .

ولی آیا این نوجوانان واقعا هیچ چیز را دوست ندارند؟ و اصلا چرا این جمله را از اکثریت افراد این رده سنی می شنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ این پرسش ها را دکتر فرامرز ذاکری  متخصص اعصاب و روان و کارشناس روان پزشک  نوجوانان اینچنین به خبرنگار برنا  گفت: انکار کردن  در نوجوانان شیوع بالایی دارد؛ نوجوانان با توجه به شروع تغییرات هورمونی که در بدنشان رخ می دهد دوست دارند  در مقابل نیروی برتر همانند پدر یا مادر مخالفت نشان دهند  وصرفا هر چیزی که خوشایند خودشان باشد را انجام میدهند و در غیر این صورت می گویند دوست ندارم یا نمی خواهم.

متخصص  روان پزشک نوجوانان در رابطه با نصیحت کردن فرزندان نوجوان گفت:  به فرزند  خود تاکید می کنید درس بخوان!اما هیچ تغییری صورت نمی گیرد زیرادرس خواندن برای او اهمیتی ندارد  بنابراین مخالفت می کند و کار هایی که  خودش دوست دارد را انجام  می دهد اما یکی ازمهم ترین دلایل این نوع برخورد ها ، تغییرات هورمونی درون بدن فرد در سن نوجوانی است. برای مثال  در پسران گاهی تستسترون خون بالا می رود و در این حالت  می خواهند با نیرویی  مقابله کنند و دچار اختلال نافرمانی مقابله جویانه  می شوند   که عمدا با موضوعات مختلف مخالفت می کنند و جالب این است که گاهی خودشان هم بر اشتباه بودن تصیمی اشان آگاه هستند .

دکتر ذاکرانی با تاکید بر اینکه برخی از رفتار های نا متعارف ریشه در تربیت خانوادگی فرد نیز دارند اینگونه راهکار ارائه داد: در مواردی ؛ بروز این رفتار ها یا انکار ها می تواند ریشه در تربیت خانوادگی فرد داشته باشد اما  باید اعضای  خانواده با نوجوانان  ارتباط صحیح برقرار کنند.والدین  باید سعی کنند تا حد ممکن با فرزندان خود ارتباط صمیمی و دوستانه ایجاد کنند تا با این روش ؛ افکار ؛عقاید،رفتارهای خودرا به فرزندان القا کنند هر چند که صمیمی شدن با فرزندان در این سن به دلیل اینکه آن ها والدین را افرادی دیکتاتور تصور می کنند بسیار سخت است .

 این کارشناس ادامه داد: فرزندان در این  سن احساس می کنند به تنهایی یک نیروی قدرتمند هستند و میخواهند بر نیروهای بالاتر از خود غلبه کنند بهتر است با نوجوانان خود دوست شوید و در صورت نیاز همراه آن ها به روان پزشک ومشاور مراجعه کنید  که اگر پزشک متوجه اختلال روانی در فرد  شد به  خانواده ها کمک کند.

ذاکرانی نوجوانان را دو دسته دانست و در این باره گفت: رفتارهای سن نوجوانی به دو نوع تقسیم می شود ، افراد در این سنین دچار اختلالات رفتاری هستند  یا سالم ، کسانی که اختلال رفتاری دارند و باید تحت درمان قرار گیرند افرادی هستند که  دائما با همه چیز و همه موارد و تصمیمات مخالفت و  عناد دارند که با جلسات درمانی بهبود می یابند. اما نوجوان  سالم  80 درصد رفتار هایش متناسب است و فقط در 20 درصد مواقع  لج بازی می کند  که  تغییرات  هورمونی ناخودآگاه  نوجوانان  را به مخالفت وا می دارد.

این کارشناس در پایان توصیه کرد: بهتر است فرزندان  نوجوان خود را نصیحت نکنید  ؛به جای نصیحت در خانه  قوانین وضع کنید ؛ مثلا از ساعت 10 به بعد استفاده از موبایل ممنوع است؛ یا دیدن فیلم خشن و یک سری از بازی های ویدئویی باید دارای محدودیت سنی باشد . با محدودیت قانونی به سمت تربیت بروید ؛ نصیحت کردن در این سن و دوره سنی؛ نتیجه نمی دهد و حتی موجب ایجاد لجبازی هایی می شود. وضع قوانین در زندگی نه تنها در تربیت مناسب فرزند اثر گذار است که  موجب می شود فرزندان در آینده نسبت به قوانین اجتماعی و کاری نیز با توجه برخورد کنند و رعایت اصول و مقررات را داشته باشند  و در جامعه فرد موفق  تری شوند .

خبرنگار: فاطمه مشایخی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوست اختلال روانی بازی جامعه خانواده والدین نوجوانان نوجوان دوست ندارم دوست نداشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت

امروز و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند، شهیدانی که در این روزها به میان ما بازگشتند تا عهدی دیرینه را یادآوری کنند و امروز ایران زمین به این مناسبت، شهیدستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند؛ این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های عاشورا ۲، خیبر، تک دشمن در سال ۶۷، کربلای ۵، بدر و بیت‌المقدس ۷ بودند که در این روزها به میان ما بازگشتند تا عهدی دیرینه را یادآوری کنند و امروز ایران زمین به این مناسبت، شهیدستان شد.

اصفهان میزبان فرزندان خود شد

امروز در اصفهان هیئتی به وسعت خیابان‌های شهرمان برای شهیدان به راه افتاد و مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمدند؛ در این مراسم پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام تشییع شد.

خاکسپاری شهدای گمنام در مسجد مقدس جمکران

پس از سال‌ها انتظار، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور هزاران نفر از مردم قم، در صحن جامع مهدوی استان مقدس مسجد جمکران آرام گرفتند.

تهران فرزندان ایران را در آغوش گرفت

در تهران نیز پدافند هوافضا، میزبان شهید گمنام ۱۷ ساله که در عملیات عاشورا و منطقه میمک به شهادت رسیده، بود؛ شهید گمنام ۲۰ ساله که در عملیات خیبر و منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده است، در ناحیه فن‌آوری رازی وزارت نفت تهران آرام گرفتند و در ستاد مرکزی سازمان زندان‌ها یک شهید گمنام ۱۹ ساله مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۷، منطقه شلمچه به خاک سپرده شد و سازمان اتکا تهران میزبان شهید گمنام ۴۰ ساله بود.

شهید گمنام ۱۷ ساله مربوط عملیات کربلای ۵ که پیکر مطهرش در منطقه شلمچه کشف شده، در شهرک شهید خرازی تهران آرام گرفت و ستاد فرماندهی فراجا در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) میزبان شهید گمنام ۲۵ ساله مربوط به عملیات عاشورا ۲ که در منطقه چنگوله به شهادت رسیده، بود و نمایشگاه دفاع مقدس نزاجا میزبان شهید گمنام ۲۸ ساله که در عملیات عاشورا ۲ و منطقه چنگوله به شهادت رسیده، است.

خوزستان دیار مردان همیشه در میدان

خوزستان نیز به رسم این سال‌ها مجاهدت خود را نشان داده و می‌دهد و بر این اساس پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای دزفول و اهواز تشییع شد.

شهیدان عشیری لیوسی و شهید پور عزیز پور محمدی به ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال ۱۳۶۱ و دوم فروردین سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پس از ۴۰ سال پیکر مطهرشان شناسایی شد.

یزد میزبان شهید گمنام

در یزد نیز آئین تشییع و تدفین شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از ساعت ۹:۳۰ صبح به سمت پارک بزرگ اشکذر برگزار شد.

کد خبر 750438

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت