Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@03:05:35 GMT

طرح مهارت‌آموزی دوگانه در زنجان اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۶۴۱

طرح مهارت‌آموزی دوگانه در زنجان اجرایی می‌شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: با توجه به تجربه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، طرح جدیدی با عنوان مهارت‌آموزی دوگانه بر گرفته از سیستم آموزشی دوال آلمان به سازمان پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای استان زنجان، محمدرضا انصاری در نخستین جلسه شورای مهارت استان زنجان که با حضور فرامرز نیک‌سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور اعضای شورا متشکل از مدیران و نمایندگان فرمانداری‌ها، استانداری، ادارات و دستگاه‌های استان زنجان که در سالن امام علی (ع) استانداری برگزار شد ضمن تبیین و تشریح دستورالعمل اجرایی طرح مهارت‌آموزی دوگانه (آموزش-کار) اظهار کرد: با توجه به تجربه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، طرح جدیدی با عنوان مهارت‌آموزی دوگانه بر گرفته از سیستم آموزشی دوال آلمان به سازمان پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه طرح مذکور تلفیقی از آموزش‌های مهارت و کسب تجربه در بازار کار است، بیان کرد: به استان‌ها ابلاغ شده که با همکاری تمام اعضای شورای مهارت و دستگاه‌های مرتبط برای عملیات کردن طرح در استان همکاری لازم را داشته باشند.

 

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن تقدیر از آموزش‌های اداره کل آموزش فنی و حرفهای در راستای طرح مهارت‌آموزی دو گانه توسط استان و پیشنهاد به سازمان افزود: با توجه به اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در سنوات قبل در استان اجرا شده باید خروجی این طرح به لحاظ کمی بررسی شود و با در نظر گرفتن میزان موفقیت این طرح و درصورت اثربخشی در امر اشتغال جوانان جویای کار، طرح مهارت‌آموزی دوگانه مکمل طرح مهارت آموزی در محیط کار واقع در استان اجرا شود تا به خروجی مطلوب در راستای اشتغال جوانان استان برسیم .

 

در پایان این جلسه مصوب شد برای اجرای هدفمند طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم را به عمل آورده و نقاط ضعف و نقطه نظرات اصلاح و پیشنهادی را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انعکاس به وزارتخانه متبوع اعلام کنند.

 

همچنین دستورالعمل طرح مهارت‌آموزی دوگانه (آموزش-کار) به بنگاه‌های اقتصادی و همه دستگاه‌های مربوطه ارسال شد تا نقاط تعارض و تضاد طرح مذکور شناسایی و مرتفع شود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان جزء خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه س شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان هرمزگان مجلس آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان آموزش مهارت آموزی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار زاده‌کمند در گفت‎گویی اظهار داشت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده‌کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آنها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم