Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:08:08 GMT

راه‌اندازی شهرک تولیدی کیف و کفش در استان البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۲۶۴

میر اسماعیل صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین اقدامات برای تقویت تولیدات صنعتی و کارگاهی کشور در عرصه پوشاک، اظهار کرد: الزام استفاده از شناسه کالا برای نصب بر روی تولیدات داخلی و اجباری شدن ثبت سفارش خارجی ازجمله اقداماتی است که به‌خوبی محقق نشد به همین منظور طرح مبارزه با برندهای غیرمجاز خارجی که نماینده رسمی در کشور ندارند، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به نوسانات ارزی در بازار نیز اشاره کرد و افزود: این مهم موجب شده بود که پوشاک خارجی ارائه شده در واحدهای صنفی از سطح کیفیتی مانند گذشته برخوردار نباشد.

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز ادامه داد: کیفیت، مدل و دوخت تولیدات داخل کشور نسبت به گذشته بهتر شده و برندهای داخلی خوبی در سطح تولیدات صنعتی و کارگاهی در کشور فعالیت دارند.

صدیق در ادامه توضیح داد: در روزهای پایانی سال گذشته طبق آخرین تصمیمات اتخاذی مقرر شد از فروش کالاهایی بانام برندهای خارجی جلوگیری شود، در آن برهه زمانی چون در آستانه نوروز بودیم و با افزایش سطح خرید مردم مواجه شدیم، آغاز طرح جمع‌آوری برندهای غیرمجاز خارجی که نمایندگی رسمی در ایران ندارند کمی به تأخیر افتاد و قرار شد از امسال شروع شود.

برندهایی خارجی که نمایندگی در ایران ندارند، جمع‌آوری می‌شوند وی با تأکید بر اینکه انجام طرح مبارزه با برندهای غیرمجاز خارجی در روزهای پایانی سال قبل ممکن بود موجب اتفاقاتی ازجمله گران شدن اجناس خارجی و ایرانی شود، افزود: درنهایت از تاریخ بیست و یکم فروردین‌ماه سال جاری این طرح به مرحله اجرا درآمد که در این راستا اجناس و تابلوهای آن‌ها جمع‌آوری شد و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز تأکید کرد: در ابتدا قرار است برندهایی خارجی که نمایندگی در ایران ندارند، جمع‌آوری شوند، در مرحله بعدی برندهایی جمع می‌شود که تولیدات آن‌ها به‌صورت قانونی وارد ایران نشده است.

صدیق بابیان اینکه در حال حاضر ثبت سفارش نیز در بحث پوشاک نداریم، اشاره کرد: یکسری از واحدهای صنفی پوشاک‌هایی از قبل خریداری‌شده دارند که مدعی هستند با برگ سبز و پرداخت ارز دولتی این اجناس را وارد کشور کرده‌اند؛ درحالی‌که بازرسان می‌گویند صنف پوشاک سه یا شش ماه و درنهایت ۱۸ ماه می‌تواند خواب داشته باشد، به عبارتی اگر برگ سبز این پوشاک مربوط به سال‌های گذشته باشد به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درگذشته مبارزه باعرضه پوشاک قاچاق از حمل‌ونقل جاده‌ای و بنکداری شروع می‌شد ولی اکنون از کف بازار و از خرده‌فروشی برخورد می‌شود، افزود: این اقدام در هشت استان ازجمله تهران و البرز به مرحله اجرا درآمده است.

ملزومات تولید ازجمله دکمه و زیپ برای تولیدکنندگان صنف پوشاک به‌راحتی تأمین نمی‌شود رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز با تأکید بر اینکه حمایت از یک برند داخلی با تکیه‌بر ایجاد جایگاه فروش برای این برندها است، گفت: وقتی برندهای خارجی با سرمایه زیاد وارد عرصه فروش داخل کشورمان می‌شوند دیگر مجالی برای برندهای داخلی نمی‌ماند که خودی نشان دهند.

صدیق اضافه کرد: درحالی‌که حاضر کارگاه‌های داخلی در کشور ما فعال هستند و رونق نیز داریم اما مسئله مهم تأمین مواد اولیه برای پیشبرد تولید در این کارگاه‌ها است.

وی توضیح داد: در برخی موارد ممنوعیت ورود پارچه به کشور راداریم و یا ملزومات تولید ازجمله دکمه و زیپ برای تولیدکنندگان صنف پوشاک به‌راحتی تأمین نمی‌شود و این‌ها کلیاتی هستند که به‌عنوان مکمل تولید پوشاک اهمیت زیادی دارند و باید فراهم باشند.

استفاده از نام‌های خارجی برای تولیدات داخلی

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز توضیح داد: در حال حاضر در استان‌های مختلف نیازهای تولیدکنندگان صنف پوشاک در حال بررسی است تا ثبت سفارش‌ها بر این اساس باز شود و بتوانیم خواسته‌های این صنف را تأمین کنیم.

صدیق بیان کرد: در استان البرز کارخانه‌های خوبی درزمینهٔ تولید کت‌وشلوار، تی‌شرت، شلوار جین و تریکوجات صنعتی داریم که بازدیدهای مختلفی نیز از این واحدهای تولیدی داشته‌ایم.

وی در ادامه در خصوص دلیل گمنام بودن برندهای پوشاک ایرانی و تولیدات داخل نیز گفت: دلیلش این است که برندهای داخلی برای معرفی خود از نام‌های خارجی استفاده کرده‌اند تا سطح فروش بهتری داشته باشند؛ درحالی‌که تمام مراحل تولیدی آن‌ها ایرانی است.

استقبال فعالان صنف پوشاک از حضور سرمایه‌گذاران

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز بابیان اینکه در حال حاضر اتفاقات خوبی در بحث پوشاک در کشور دنبال می‌شود و سال خوبی در این زمینه‌داریم، تصریح کرد: اگر تولیدکننده خوب کار کند و دولت نیز از این تولیدکنندگان با روش‌هایی ازجمله تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات حمایت لازم را داشته باشد به‌یقین جنس‌های آن‌ها روی دستشان نمی‌ماند.

صدیق تأکید کرد: حمایت‌ها از تولیدکنندگان صنعتی در صنف پوشاک همیشه مدنظر بوده است اما بحث ما حمایت از کارگاه‌های تولیدی در این زمینه است که اکنون در برنامه کاری خود در البرز به آن توجه کرده‌ایم، در این راستا با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز وارد کارشده‌ایم، فهرستی از این کارگاه‌ها تهیه‌کرده‌ایم تا در بحث‌هایی ازجمله واگذاری تسهیلات بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زیرمجموعه اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان ما تعداد جوازی که برای فعالیت‌های کارگاهی صادرشده است بالغ‌بر هزار مورد است، گفت: از این تعداد بخشی تولیدکنندگان و گروهی نیز کارگاه‌های تعمیراتی هستند و در کل حدود ۲۰۰ مورد از این تعداد را برای حمایت‌های تسهیلاتی انتخاب می‌کنیم.

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز در ادامه با تأکید بر استقبال فعالان صنف پوشاک از حضور سرمایه‌گذاران در این عرصه، افزود: این موضوع علاوه بر رونق تولید موجب توسعه سطح اشتغال است.

راه‌اندازی شهرک تولیدی کیف و کفش در استان البرز

صدیق به برنامه‌ای که برای اجرا در استان البرز دنبال می‌شود اشاره کرد و گفت: قرار است یک شهرک تولیدی - صنفی - صنعتی کیف، کفش و پوشاک را در محل یک کارخانه قدیمی البرز که خیلی وقت است تعطیل‌شده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در البرز وقتی چنین مکانی داشته باشیم در کنار کار تولید به امر صادرات نیز می‌پردازیم از طرفی تولیدکنندگان ما نیز می‌توانند دفاتر فروش خود را در استان البرز مستقر کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف البرز با این توضیح که راه‌اندازی این شهرک تولیدی- صنفی کمک مهمی برای فعال‌سازی کارخانه‌هایی است که به دلایل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها تعطیل‌شده‌اند، افزود: این واحدهای تولیدی که درگذشته ممکن است در حوزه‌های دیگر فعال بوده باشند با شروع بکار مجدد می‌توانند در بحث تولید پوشاک ورود کنند، در کنار فعالیت این کارخانه‌ها استقرار واحدهای تولیدی جدید را نیز خواهیم داشت.

کد خبر 4617447

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری البرز صنعت پوشاک اتاق اصناف البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

عبدالملکی اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر