Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور عشایر استان سمنان افزایش 25 درصدی تولید گوشت قرمز و لبنیات عشایر استان را در سال 98 پیش بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حسینی مدیر کل امور عشایر استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، به تولیدات عشایر اشاره کرد و گفت: 9 هزار و 930 تن گوشت قرمز، 13 هزار تن شیر و انواع فرآورده های لبنی و 14هزار متر مربع صنایع دستی از تولیدات عشایر استان در سال 97 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می شود، تصریح کرد: عشایر استان به میزان 10 برابر جمعیت خانوار کل استان، تولید گوشت قرمز دارند که این امر توانمندی های عشایر را می رساند.

افزایش 25 درصدی تولید گوشت قرمز و لبنیات عشایر استان سمنان در سال 98

مدیر کل امور عشایر استان سمنان، افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید گوشت قرمز و لبنیات توسط عشایر استان سمنان را در سال 98پیش بینی کرد و افزود: با جذب نقدینگی که در قالب تسهیلات در سال 98 در اختیار تشکل ها قرار خواهیم داد، این امر محقق خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه این افزایش تولیدات عشایر در سال رونق تولید و با توجه به ظرفیت سنجی هایی که انجام دادیم، پیش بینی شده است، گفت: برهمین اساس برای 70 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهیم داشت.

تحقق 110 درصدی ضریب اشتغال در سال 97

وی از تحقق 110 درصدی ضریب اشتغال عشایری استان سمنان در طی سال 97 خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته پیش بینی اشتغال ما 65 نفر بود که برای 79 نفر اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد کردیم. 

مدیر کل امور عشایر استان سمنان با اشاره به اینکه 2 و 8 دهم درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند، تصریح کرد: براساس سرشماری سال 87، جمعیت عشایر استان سمنان 14 هزار و 437 نفر بودند که 3  هزار و 181 خانوار را شامل می شود.

سرشماری جمعیت عشایر در تیرماه 98 انجام می شود

حسینی، سرشماری جمعیت عشایر را مجزا از سرشماری نفوس و مسکن دانست و ادامه داد: این سرشماری هر 10 سال انجام می شود و تیرماه 98 نیز سرشماری عشایر را خواهیم داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال یک هزار و 600 خانوار به جمعیت عشایر استان سمنان اضافه شوند، بیان کرد: اینها عشایری هستند که در آمارگیری قبلی جامانده بودند.

هر خانوار عشایر استان 3 برابر نرم کشوری دام دارند

مدیر کل امور عشایر استان سمنان با بیان اینکه هر خانوارعشایر استان 3 برابر نرم کشوری دام دارند، تصریح کرد: میانگین نرم کشوری دام عشایر 110 راس است که در استان سمنان هر خانوار عشایر 330 راس دام دارند.

حسینی، مجموع دام سبک استان سمنان را یک میلیون و 600 هزار راس عنوان کرد و افزود: از این میزان، یک میلیون و 70 هزار راس دام در اختیار عشایر قرار دارد که 68 درصد از دام سبک استان را شامل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال