Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@02:27:14 GMT

پایان سرگردانی تانکر های سوخت ایران در بنادر چین؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۶۶۱۱

پایان سرگردانی تانکر های سوخت ایران در بنادر چین؟

پول نیوز - با توجه به اطلاعات ردیابی کشتی در ریفینیتیو ایکون، یک تانکر حمل سوخت نفتی ایران به دلیل نقض تحریم های ایالات متحده، محموله خود را در مخازن ذخیره سازی در نزدیکی شهر ژوشان تخلیه کرده است.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ تخلیه حدود ۱۳۰۰۰۰ تن نفت خام ایران، از تانکر مارشالZ، نماینده پاناما که توسط پایانه انبار ذخیره نفت چین تایید شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان سفری که برای این محموله، از چهار ماه پیش‌آغاز شده بود. رویترز در روز ۲۰ مارس گزارش داد که برخی از صادرات های نفتی ایران با استفاده از نقل و انتقالات کشتی به کشتی، تحریم‌های ایالات‌متحده بر علیه صادرات نفت را دور می زنند.
دومین نماینده از پایانه شرکت انتقال نفت ژوشان جینرون، گفت که این محموله نمی تواند نفت ایران باشد، زیرا این پایانه از حداقل چهار سال گذشته هیچ محموله ی رسمی از سوی ایران دریافت نکرده است.
خبر این تخلیه ی سوخت نفتی، پس از دستور ترامپ مبنی بر لغو معافیت خرید نفت از ایران منتشر شده است. با حذف ایران از چرخه ی معاملات نفتی، آمریکا، به جبران خسارت وارده به خریداران بزرگ نفت خام این کشور از جمله چین اقدام کرد. واشنگتن به دنبال ایجاد فشار بر ایران برای رها کردن برنامه های هسته ای خود، محصولات پالایش شده مانند نفت خام، که عمدتا برای موتورهای کشتی و تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند را، از نوامبر 2018 تحریم کرد.
رویترز اعلام کرده است که حرکات کشتی مارشالZ را از ژانویه سال 2019 زیر نظر داشته است و با استفاده از داده های ردیابی کشتی ریفینیتیو ایکون حرکت لحظه به لحظه ی آن را بررسی کرده است. از تاریخ 22 مارس تا رسیدن به پایانه ی جینرون در جزیره لیوهنگ در 8 مه، کشتی با توجه به داده های ردیابی، در عمق کشتی ثابتی از آب برابر 15.9 متری نگه داشته شده است. این داده نشان می دهد که محموله قبل از رسیدن به پایانه، در حدود 30 کیلومتری جنوب ژوشان، نزدیک شانگهای، تخلیه نشده است. پایانه جینرون در وب سایت خود اعلام کرده است که این سوخت می‌تواند در آنجا ذخیره شود و به طور رسمی به کشور وارد شود. 
در 12 ماه مه، با توجه به داده های ردیابی کشتی در عمق 9 متری قرار گرفته است که این به آن معنی است که کشتی به طور کامل اقدام به تخلیه سوخت کرده است. داده ها نشان می دهد که این کشتی پس از تخلیه ی سوخت به آب های خارج از سنگاپور هدایت شده است.
از مالزی تا چینمارشال Z در ماه ژانویه از یک تانکر بزرگ تر در سواحل امارات متحده عربی محموله را تحویل گرفت. اطلاعات ردیابی کشتی نشان می دهد که سوخت نفت به یک تانکر دوم به نام لیبیا منتقل شده و از بندر مالزی در اوایل همان ماه، حرکت خود را آغاز کرده است. اما خریداران احتمالی که نسبت به تحریم‌های اقتصادی محتاط بودند، از کالای مارشالZ آگاه بودند. در ماه مارس، مارشالZ سوخت را از لیبی گرفت و از سواحل سنگاپور و مالزی، عبور کرد. این کشتی در ماه‌های مارس و آوریل در سنگاپور و مالزی ماند و قبل از این که به هنگ‌کنگ و سرانجام به جزیره لیوهنگ برود ، داده‌های ردیابی کشتی نشان می دهد در استان ژجیانگ واقع در شرق چین حضور داشته است.
رویترز قادر به تعیین علت تخلیه محموله نبود، اما فعالان در صنعت اعلام کرده اند که احتمالا یکی از دلایل اصلی تضمین فروش آن بوده است همچنین نتوانست بفهمد چه کسی محموله‌های سوخت حمل‌شده توسط مارشالZ را خریداری کرده‌است همچنین نتوانست مالکان آن را تعیین کند. براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، این تانکر به یک خریدار نامعلوم فروخته شده بود و قصد داشت به عنوان ذخیره شناور فعالیت داشته باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت خام معافیت نفتی تانکر حمل سوخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)



منبع:پیج bekhanid_bedanid

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سوخت‌گیری هوایی جنگنده بمب‌افکن F-4E نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (فیلم) ببینید جنگنده‌ ها چگونه سوخت گیری هوایی می‌ کنند؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم