Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - استاندار البرز سند آمايش سرزمين اين استان را نقشه راهي براي توسعه و آباداني بيشتر خواند که بايد مسئولان امر هر چه بيشتر تلاش خود را براي نهايي شدن آن به کار گيرند.

به گزارش ايرنا، عزيزاله شهبازي روز پنحشنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان البرز افزود: در اين سند امکانات جمعيتي ،سرزميني ،صنعت و کشاورزي ديده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين امکانات بايد براساس مزيت هاي نسبي با برنامه ريزي بصورت ويژه مد نظر قرار گيرد.
شهبازي در ادامه در خصوص سند آمايش استان البرز گفت: مختصات ارائه شده اين سند از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي کافي نيست در بازده زماني 2 هفته آينده با نشست هاي کارشناسي شده بررسي هاي بيشتري صورت گيرد.
وي افزود: براساس سياست تمرکز زدايي کشور اختيارات لازم به فرمانداران داده شده است.
وي ادامه داد: امسال نظام بودجه بندي با مشکلات بيشتري مواجه است و بايد طرح هاي نيمه تمام را به سرانجام رساند.
استاندار البرز گفت:بنابراين طرح هاي جديدي نبايد آغاز شور بلکه به پايان رساندن طرح هاي نيمه تمام بايد مد نظر قرار گيرد.
وي اظهارداشت: سازمان مديريت و برنامه ريزي البرز وضعيت بودجه و ميزان تخصيص آن در سال گذشته را اعلام کند تا براي سالجاري اقدامات موثر صورت گيرد.
وي اضافه کرد: موضوعات صادرات غير نفتي ،ماليات ها بصورت جدي دنبال شود.
شهبازي گفت: نشست هاي شوراي برنامه ريزي کارگروه هاي زير بنايي با کارشناسي عميق تر مورد توجه قرار گيرد.
وي تاکيد کرد: مديران و مسئولان بايد به جد پيگير وظايف محوله خود باشند و در اين زمينه با هم افزايي هر چه بيشتر در مسير توسعه استان البرز تلاش کنند.
شهبازي خاطرنشان کرد: در اجراي قانون بايد رعايت بي طرفي صورت گيرد و با هم افزايي هر چه بيشتر مانع از بر زمين ماندن کار مردم شد.
* مطالبات مردم با شتاب انجام شود
استاندار البرز در ادامه با اشاره به وجود کارگروه ها و کميسيون هاي بسيار در اين استان گفت : دستگاه هاي اجرايي به همراه دستگاه هاي نظارتي بايد براي بهبود هرچه بيشتر چرخه توليد تلاش کنند .
وي افزود: بنابراين بايد تلاش هاي ويژه اي براي تامين خواسته ها و مطالبات مردم صورت گيرد.
استاندار البرز گفت: ايثارگران پدافند غير عامل جمهوري اسلامي هستند که وجود پر برکتي براي نظام اسلامي دارند که بايد تلاش ويژه اي در رفع مشکلات آنان داشت.
وي در خصوص الحاق اراضي تعاوني ايثار به طرح هادي روستاي آتشگاه نيز گفت: امروز در اين نشست با کليات انجام طرح گردشگري در اين اراضي با همراهي ايثارگران موافقت شد.
وي در خصوص فضاهاي مازاد در البرز يادآور شد: در اين زمينه اختياراتي به نماينده دولت در استان ها داده شده بنابراين با دقت نظر بايد از اين فضاها براي فعاليتهاي اداري و صادراتي بهره برد.
استاندار البرز گفت: طي مکاتباتي با رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور وضعيت البرز به ويژه در موضوع مهاجرت پذيري بالا گزارش شده است.
وي افزود: بنابراين اعلام شده اين استان در مقايسه با ساير استان ها در حوزه راه ،درمان ،سرانه آموزشي بايد ويژه ديده شود.
وي اظهار داشت: به رغم تلاش هاي انجام شده سرعت بالايي را در بحث مهاجرت پذيري البرز شاهد هستيم .
شهبازي گفت: يکي از مباحث مهم ديگر در البرز موضوع مهم گردشگري در مناطق طالقان و جاده چالوس است.
وي افزود: بايد سرمايه گذاران را به اين مناطق مهم سوق داد و دستگاه هاي اجرايي متولي هرچه بيشتر در اين زمينه اقدامات موثر داشته باشند.
وي در پايان همچنين با مهم خواندن سند آمايش سرزمين گفت: با برگزاري کارگروه هاي آموزشي بايد اين مهم هرچه بيشتر مد نظر قرار گيرد.
8029/6993
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران