Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@20:32:28 GMT

آغاز طرح بسیج ملی فشارخون از امروز در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۳۹۴۵

آغاز طرح بسیج ملی فشارخون از امروز در کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون، گامی بزرگ در راستای سلامت جامعه است، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز از ۲۷ اردیبهشت (روز جهانی فشار خون) آغاز و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دو مرحله اجرا می‌شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در مرحله نخست که همان اطلاع رسانی، حساس سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به این موضوع است برنامه ریزی‌های لازم را اندیشیده است.

رشیدی نژاد با بیان اینکه مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۱۷ خرداد اجرایی می‌شود و در این مرحله افراد بالای ۳۰ سال جامعه هدف از نظر فشار خون مورد غربالگری قرار می‌گیرند، گفت: حوزه‌های اجتماعی، بهداشت، درمان، دانشجویی، فرهنگی دانشگاه، دانشجویان رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری و پیراپزشکی به عنوان افرادی که فشار خون را کنترل می‌کنند انتخاب شده اند و هدایت اصلی این طرح از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سطح کشور، حدود ۲۰ میلیون نفر فشار خون آن‌ها اندازه گیری شود و حدود دو میلیون نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شود، بیان داشت: پیش بینی شده در استان کرمان نیز از حدود ۷۰۰ هزار نفر فشار خون گرفته شود که ۳۵۰هزار نفر آن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند.

خانه های بهداشت ومراکز جامع سلامت به عنوان محل مراجعه مردم در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد این جمعیت به عنوان افراد پرفشار خون شناسایی شوند.

فوق تخصص قلب و عروق گفت: کم مصرف کردن نمک، جلوگیری از اضافه وزن، ورزش کردن و تحرک داشتن، عدم استعمال تنباکو، سیگار و خودداری از مصرف الکل از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری پرفشاری خون است.

انتهای پیام/ح

طرح ملی کنترل  فشارخون در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشارخون سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد