Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر برومند در راس این هیات به همراه مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در تالاب انزلی از فاز اول پروژه احیای تالاب انزلی با فناوری نانو دیدن و با کارشناسان این پروژه گفتگو کردند.

 

در این بازید عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران به همراه مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پروژه با هدف احیای تالاب انزلی که نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار منطقه دارد صورت گرفته است و این کار با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ایرانی و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، استانداری گیلان، اداره کل محیط زیست گیلان و دستاوردهای برخی از شرکت های فناور پارک علم و فناوری گیلان در حال انجام است.

 

از سال ۱۳۹۴ گونه مهاجم سنبل آبی در تالاب انزلی شروع به گسترش کرده که خوشبختانه در حال حاضر تحت کنترل دارد. حذف فیزیکی این گونه مهاجم با همکاری اداره کل محیط زیست گیلان در حال انجام است.

 

اقدامات دیگری مثل لایروبی و بندسازی جهت جلوگیری از کاهش سطح تراز انجام شده است. تغییرات سطح آب تالاب انزلی یکی از اقدامات مهم انجام شده در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی است همچنین دستگاه تراز سنج در این تالاب نصب شده و درحال فعالیت ، کنترل و نظارت است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تالاب انزلی علوم تحقیقات و فناوری فناوری معاون وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و هفته سلامت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان با حضور کارشناسان و محیط بانان اداره از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کردند.

فاروق سلیمانی گفت: در حاشیه این بازدید ، محوطه تالاب از وجود هرگونه زباله پاکسازی شد.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی