Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@02:46:40 GMT

تابلو نقاشی رواق شهادت رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۶۸۵۴

تابلو نقاشی رواق شهادت رونمایی شد

تابلو نقاشی «رواق شهادت» اثر مهدی فرخی با محور دو شهید غواص آرمیده در حوزه هنری رونمایی شد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، آیین رونمایی از تابلو نقاشی «رواق شهادت» اثر مهدی فرخی که با محور دو شهید غواص آرمیده در حوزه هنری خلق شده است، با حضور محسن مومنی شریف و جمعی از هنرمندان و مسئولان این نهاد انقلابی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، ضمن تقدیر از مهدی فرخی و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای توجه به شهدای کشورمان، گفت: شهدای غواص آرمیده در حوزه هنری مایه برکات خیر به‌ویژه برای هنرمندان هستند و همچنین مایه الهام هنرمندان این نهاد انقلابی می‌شوند.

وی افزود: از آقای فرخی ممنونیم که برکات شهدا را در تابلو خود نشان داده‌اند. فضای معنوی و بهشت‌گونه ترسیم شده در تابلو مهدی فرخی، نمادی از حقیقت و ریشه اصلی حضور شهدا در رو‌به‌روی مسجد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری است.

مهدی فرخی، هنرمند نگارگر، نیز با بیان اینکه تابلوی «رواق شهادت» در ابعاد 140 در 200 سانتی‌متر، با تکنیک اکریلیک روی بوم و با موضوع محوری مزار شهدای غواص در حوزه هنری خلق شده است، گفت: این تابلو نگارگری به صورت دو بعدی کار شده است. در نگارگری معماری فضای تختی دارد و در این اثر نیز چنین سبک و سیاقی رعایت شده است.

وی افزود: به لحاظ مفهومی، خارج از روایت تصویری مزار شهدای غواص، باغچه‌ای را که در گرداگرد مزار شهدا وجود دارد با گل‌های نرگس به تصویر کشیده‌ام که یادی از حضرت فاطمه زهرا (س) باشد. روی سنگ‌قبرها دسته گل لاله کار شده است و دو جوان که به سمت مزار شهدا می‌روند، در دو سوی تابلو حضور دارند و یکی دسته گل و دیگری کتاب زندگی‌نامه شهدا را در دست دارد.

فرخی خاطرنشان کرد: هنر نگارگری هنری ملی ایرانی است و وقتی موضوعات ملی‌مذهبی را با هنر ایرانی کار می‌کنیم برای مخاطب مأنوس‌تر است. از نکاتی که در این اثر به آن‌ها توجه کرده‌ام استفاده از همین هنر ملی‌مذهبی برای ثبت مفهوم شهادت بوده است. در واقع هدفم یادی از شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای گمنام غواص بوده است.

پیکر مطهر دو غواص شهید گمنام 19 و 20 ساله مردادماه 1394 هم‌زمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان کشوری و لشکری مقابل مسجد آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه هنری به خاک سپرده شد. این دو شهید گمنام در زمره شهدای غواصی بودند که در آن دوران بر دوش مردم تهران تشییع شدند.

در همان دوران، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حوزه هنری در مورد تدفین شهدا، فرمودند: «کار شایسته‌ای است، امید است هنر بزرگ این مردان خدا و مجاهدان راه حق، مایه برکت و الهامِ آن مرکز هنر انقلابی باشد.»

کامیار صادقی: فلسطین باید دغدغه همه هنرمندان جهان باشدکامیار صادقی با «درنگ در سکوت» به حوزه هنری آمد+عکسشجاعی طباطبایی پیشنهاد داد: ثبت حقوقی آثار هنرمندان برای جلوگیری از کُپی‌کاری

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هنرهای تجسمی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر