Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات ارشد عربستان سعودی در یک نشست خبری بامدادی بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که ریاض به دنبال جنگ نیست، اما در صورت لزوم از خود و منافعش «دفاع» می‌کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجی بامداد یکشنبه با حضور در یک نشست خبری در شهر ریاض بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز» عربی، او در این نشست خبری که در نیمه شب برگزار شد، با تکرار اتهامات همیشگی عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله حمایت از تروریسم و دخالت در امور کشور‌های عربی، مدعی شد که ریاض به دنبال «جنگ در منطقه» نیست.

الجبیر گفت: «عربستان سعودی خواهان جنگ در منطقه نیست و آن را دنبال نمی‌کند، اما اگر طرف دیگر جنگ را انتخاب کند، پادشاهی سعودی با تمام قدرت و قاطعیت واکنش نشان می‌دهد و از خود و منافعش دفاع می‌کند.»

وی با بیان این ادعا که عربستان سعودی همواره به دنبال «صلح» است، افزود: «عربستان سعودی روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را که به واسطه اقدامات نظام ایران و عوامل تهاجمی آن در منطقه تنش‌بار شده، با نگرانی عمیق دنبال می‌کند... نظام ایران به دنبال امنیت و ثبات در این منطقه نیست.»

این مقام ارشد سعودی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «به ایران اجازه نمی‌دهیم به ستیزه‌جویی علیه پادشاهی سعودی ادامه دهد... ما خواهان امنیت در منطقه هستیم، اما در برابر حملات بیکار نمی‌ایستیم.»

این نشست خبری بامدادی ساعتی پس از آن برگزار شد که پادشاه سعودی سران کشور‌های عربی و شورای همکاری خلیج فارس را به شرکت در نشستی در مکه مکرمه برای بررسی تحولات اخیر منطقه دعوت کرد.   الجبیر در این نشست خبری گفت: هدف از برگزاری نشست مکه، بررسی «ستیزه‌جویی‌های ایران» است.

هفته گذشته وزارت خارجه امارات ادعا کرد چهار نفت‌کش اماراتی، سعودی و نروژی در نزدیکی بندر فجیره این کشور هدف «عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌اند. هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته، اما رسانه‌های سعودی و غربی در روز‌های گذشته تلاش کرده‌اند با استناد به این حادثه و همچنین عملیات پهپادی تلافی‌جویانه انقلابیون یمن در عمق عربستان سعودی، فضایی ضدایرانی ترسیم کنند.

بنا بر اعلام امارات، این کشور به همراه عربستان سعودی و نروژ نامه‌ای را در خصوص حادثه فجیره به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرده‌اند. دو روز پیش نشریه «عرب نیوز» وابسته به خاندان حاکم عربستان سعودی، با نسبت دادن این حوادث به ایران، آمریکا را به درگیری با ایران تشویق کرد.

الجبیر در مورد این دو حادثه، حمله به تأسیسات نفتی سعودی را به جنبش انصارالله نسبت داد و مدعی شد که ایران از این گروه حمایت تسلیحاتی می‌کند. او درباره حادثه فجیره هم گفت که تحقیقات در این مورد در جریان است و فعلا نمی‌خواهد در مورد نتیجه این تحقیقات اظهار نظر کند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران از چند هفته پیش هشدار داده بود که گروهی که او آن‌ها را «تیم ب» می‌خواند، به دنبال ایجاد یک «حادثه» با هدف تنش‌آفرینی و ایجاد تقابل با ایران هستند. ظریف «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی و «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی را افرادی خوانده که این تیم را تشکیل داده‌اند.

با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته توسط این افراد، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از بیم تبعات «ویرانگر» درگیری با ایران و همچنین نگرانی از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰، تأکید کرده که خواهان تقابل نظامی با جمهوری اسلامی ایران نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الجبیر عربستان جنگ ایران و عربستان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!

عربستان سعودی در اولین سال ریخت و پاش عجیبش در فوتبال با «86 درصد» ضرر مواجه شد.

به گزارش فارس؛ «ضرر 600 میلیون یورویی عربستان از ولخرجی در فوتبال!» این گزارش امروز (یکشنبه) سایت کورا اسپورت عربی از هزینه‌های عجیب بن سلمان، ولیعهد عربستان در فوتبال این کشور و بدون درآمدزایی است.

عربستان 700 میلیون یورو در نقل و انتقالات هزینه کرده و در آستانه پایان فصل مشخص شده که تنها 100 میلیون یورو درآمد داشته این بدین معناست که سعودی‌ها بیش از ارزش 3 لیگ بزرگ فوتبال آسیا یعنی ژاپن(288 میلیون یورو)، لیگ کره جنوبی( 158 میلیون یورو) و لیگ ایران(121 میلیون یورو) پول حیف و میل کردند.

الهلال با ارزش 241 میلیون یورو گران ترین تیم تاریخ فوتبال آسیا است. ریخت و پاش سعودی‌ها برای این تیم شهر ریاض دقیقا 2 برابر ارزش لیگ ایران( 121 میلیون یورو) است.

الهلال به عنوان نماینده اصلی پروژه بن سلمان در فوتبال هفته گذشته مغلوب العین امارات در نیمه نهایی شد و از راه یابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

شبکه حدث الریاضیه امارات با تمسخر سعودی‌ها گزارش می‌دهد که «الهلال بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال یعنی نیمار را داشت ولی این بازیکن 100 میلیون یورویی از اول فصل تماشاگر ویژه الهلال بود»!

بر اساس گزارش کورا اسپورت، عربستان سعودی در اولین سال سرمایه گذاری خود روی فوتبال تقریبا «86 درصد ضرر» را متحمل شده که این ضرر باورنکردنی است.

لیگ عربستان در تابستان گذشته بیش از 700 میلیون یورو هزینه کرد و ارزش خود را به 933 میلیون یورو رساند تا گران ترین لیگ آسیا لقب بگیرد.

سعودی‌ها مسیری را طی می‌کنند که چینی‌ها 10 سال پیش رفتند و با هزینه‌های نجومی ستارگان فوتبال را به سوپر لیگ چین کشاندند ولی بعد از 5 سال این پروژه با ورشکستگی مواجه شد.

ولید بن الفراج، کارشناس مشهور فوتبال عربستان در توجیه باخت تیم متمول سعودی می گوید که الهلال با «25 درصد قوایش مقابل العین بازی کرد و شکست خورد و نباید این یک بازی را نشان دهنده شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان دانست».

اما در مقابل ذیاب البلوشی، کارشناس سایت مشهور الکوره، می‌گوید که هزینه‌های زیاد عربستان در فوتبال باعث نمی‌شود تا بتواند خیلی زود به موفقیت برسد و از طرفی بسیاری از «استعدادهای فوتبال عربستان» به خاطر حضور بازیکنان خارجی زیاد در لیگ «نابود می شوند» و در «بلندمدت تیم ملی عربستان ضربه می خورد».

نشریه کیکر آلمان گزارش می دهد که بوندس لیگا به عنوان سرآمد لیگ‌های معتبر دنیا در زمینه هزینه و درآمد می‌تواند الگویی برای تمام لیگ‌ها باشد. هزینه‌های هنگفت در فوتبال «باید با مدیریت درست انجام شود» در غیر این صورت با «شکست بزرگ اقتصادی» مواجه خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لیگ فوتبال عربستان در جام ملت‌ها تعطیل نمی‌شود جوردن هندرسون: اشتباه کردم به عربستان رفتم

دیگر خبرها

  • نشست خبری سرمربی برزیلی تیم ملی والیبال ایران
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم