Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:36:44 GMT

مشکل فشار شبکه آب شهری قیدار 90 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۴۴۸

مشکل فشار شبکه آب شهری قیدار 90 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با تکمیل عملیات زون بندی، اصلاح شبکه و نصب فشار سنج آنلاین مشکل فشار شبکه آب شهری در قیدار بیش از 90 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا جزء قاسمی روز یکشنبه در این باره افزود: برای اجرای عملیات اصلاح و زون بندی شبکه آب در شهر قیدار 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اعلام کرد: اجرای مدیریت فشار شبکه در شهر قیدار به طول 1.5 کیلومتر و اجرای بیش از یک کیلومتر لوله گذاری جدید ، نوسانات افت فشار روزانه در شهر قیدار را به طور چشمگیری کاهش داد.
وی اظهار داشت: عملیات زون بندی علاوه بر شهر قیدار در شهرهای زرین رود ، کرسف ، نوربهار ، گرماب و سجاس نیز در دست اقدام است.
جزء قاسمی هدف از اجرای عملیات زون بندی و مدیریت فشار شبکه آب شهر قیدار را کاهش آمار حوادث و اتفاقات آب و به تبع آن کاهش هدر رفت و افزایش ضریب اطمینان و تاب آوری در شبکه آب شهری عنوان کرد.
جزء قاسمی تاکید کرد: با اجرای طرح مدیریت فشار آب در شهر قیدار برای نخستین بار ، این شهر جزو شهرهای برتر استان در زمینه اجرای عملیات زون بندی ، مدیریت فشار و نصب دیتا لاگردار آنلاین محسوب می شود.
وی یادآور شد: با نصب 15 فقره شیر فشار شکن دو زمانه از این پس ، فشار آب مشترکین در قیدار به صورت ثلبت و بدون نوسان خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین برای کنترل نوسانات فشار آب 15 فقره فشار سنج آنلاین جهت نمایش فشار شبکه در مرکز پیام ، در سطح شهر قیدار نصب شده است.
شهر قیدار با 35 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان خدابنده در 80 کیلومتری جنوب زنجان قرار گرفته است.
8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب فشار شبكه قيدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود