Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:15:45 GMT

فرصت‌های شغلی بخش کشاورزی مرند حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۱۲۴۴

فرصت‌های شغلی بخش کشاورزی مرند حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: به استناد قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور که در آن دولت موظف به اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی گردیده، برنامه بخش تولید و اشتغال بخش کشاورزی، برای افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا، تغییر رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق حرکت از کشاورزی سنتی به کسب و کار کشاورزی با تمرکز بر تأمین مالی زنجیره عرضه به جای فعالیت‌های مستقل و جزیره‌ای و همچنین توسعه کشاورزی قراردادی در اولویت اول قرار گرفته است.

رحمانی تولید و اشتغال بر مبنای رسته فعالیت‌های اولویت دار و ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال شامل بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و همچنین پروژه ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات در شهرستان‌های مرزی را از برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جاری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند رسته‌های مهم اولویت دار را محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان، محصولات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مکانیزاسیون، خدمات فنی ومشاوره‌ای مرتبط با کشاورزی، خدمات دامپزشکی و گیاه پزشکی، توسعه کسب و کار‌های خرد با کمک شرکت‌های پیشرو و توسعه کسب و کار‌های بازرگانی دانست.

وی با بیان اینکه منابع مالی این برنامه و پروژه از طریق بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش بینی شده است، گفت: یارانه تسهیلات سود بانکی بخشی از کمک‌های وزارت جهاد کشاورزی تأمین و اجرا شده است که در همین راستا برای سه رسته اولویت دار، محصولات گلخانه‌ای، شیلات و گیاهان دارویی نرخ سود تسهیلات بانکی مناطق کم برخوردار ۷ درصد و مناطق برخوردار ۹ درصد تعیین شده در سایر فعالیت‌ها و رسته اولویت دار دیگر در مناطق برخورد دار نرخ سود بانکی ۱۲ درصد و در مناطق برخوردار ۱۵ درصد تعیین و یارانه سود از طریق کمک‌های فنی و اعتباری که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده تعیین خواهد شد.

رحمانی در ادامه با اشاره به فعالیت بیشترین رسته‌ها در شهرستان مرند تاکید کرد: شهرستان مرند از لحاظ قابلیت‌های خوبی که در تمام زمینه‌های بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن دارد همه رسته‌ها دارای اولویت و قابل اجراست، علاقه مندی باغداران و تولید کنندگان منطقه بیشتر به محصولات گلخانه‌ای بوده که در سال‌های اخیر هم میزان رشد نسبتاً خوبی داشته و شیلات و آبزیان، گیاهان دارویی مخصوصاً زعفران و گل محمدی هم در حال توسعه است.

وی ادامه داد: صنایع تبدیلی و تکمیلی ظرفیت‌های خوبی در مرند دارد و در خصوص ساماندهی پروژه کسب وکار‌های نوین و دانش بنیان مرتبط با بخش کشاورزی هم ظرفیت خوبی در شهرستان وجود دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، سرمایه گذاران و فعالین بخش کشاورزی به ویژه جوانان و دانش آموختگان علاقه مند می‌توانند به آدرس الکترونیکی سامانه یکپارچه تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی Cita.maj.ir مراجعه و بعد از تکمیل مدارک، ثبت نام اولیه را انجام داده و ادامه مراحل را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی پیگیری کنند.

انتهای پیام/ش

تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی شهرستان مرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت