Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@04:38:23 GMT

دلیل اختلاف آمار بازگشت ارز صادراتی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۵۱۶۸

دلیل اختلاف آمار بازگشت ارز صادراتی

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اختلاف آمار اعلامی از سوی وزارت اقتصاد در حوزه میزان بازگشت ارز صادراتی به دلیل زمان اعلام این آمار‌ها است به این معنا که ملاک اعلام آمار وزارت اقتصاد یک مقطعی از زمان و آمار بانک مرکزی در مقطع دیگری از زمان تهیه شده بود؛ پس اختلافی میان دو دستگاه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: صادرکنندگان تصمیمات درستی گرفته اند تا ارز حاصل از صادرات به کشور برگردد؛ بنابراین آمار بازگشت ارز صادراتی در امروز با دیروز متفاوت است.

وی درباره راه اندازی بازار متشکل ارزی نیز گفت: بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی تمام اقدامات حقوقی و مقرراتی در زمینه راه اندازی این بازار انجام شده و تمام آنچه را که باید توسط حاکمیت فراهم می‌شد مورد اقدام قرار گرفته و مابقی کار، مسائل شرکتی بوده که آن هم در حال انجام است.

دژپسند در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص اجرای حذف صفر از پول ملی نیز با بیان اینکه این پیشنهاد هم اکنون در دست بررسی‌های کارشناسی است، ادامه داد: دولت درباره این موضوع تصمیم خواهد گرفت، اما باید توجه داشت موضوع فقط حذف صفر نیست بلکه اجرای این سیاست الزاماتی دارد.

این عضو کابینه دوازدهم خاطرنشان کرد: باید پیش بینی‌های لازم در این رابطه صورت گرفته و جزئیات ساختاری آن به تصویر کشیده شود تا در آینده مشکل حقوقی و قضائی برای آن مطرح نشود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فرهاد دژپسند بانک مرکزی ایران ارز صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند

به گزارش صدای ایران از تسنیم،سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است.

دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله م‌شود.

فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

دیگر خبرها

  • زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد