Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@14:15:51 GMT

همه عکاسی‌های شهر «نظری» را می‌شناختند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۴۹۹

همه عکاسی‌های شهر «نظری» را می‌شناختند

رزمنده تیپ ۲۱ امام رضا (ع) گفت: امیر نظری ناظرمنش با هزینه خودش نگاتیو عکاسی می‌خرید و هزینه چاپ آن را می‌داد، لابراتوارهای بزرگ چاپ عکس در مشهد او را می‌شناختند.

به گزارش ایمنا، شهید «امیر نظری ناظرمنش» قائم مقام فرمانده تخریب تیپ ۲۱ امام رضا (ع) متولد پنجم فروردین سال ۴۳ در مشهد بود که با آغاز جنگ تحمیلی با وجودی که در مقطع سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بود به جبهه‌های جنگ رفت و مدتی بعد لباس مقدس سپاه پاسداران را به تن کرد و عضو این نهاد انقلابی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از گذراندن دوره‌های تخصصی تخریب و انفجارات به جانشینی فرمانده تخریب تیپ ۲۱ امام رضا (ع) منصوب شد. او سرانجام در اولین روز اسفند سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

یکی از رزمندگان تخریبچی لشکر ۲۱ امام رضا (ع) در خاطره‌ای از این شهید گفته است: شهید امیر نظری مسوول تبلیغات تخریب بود. عشق عکاسی داشت و هر کسی که از او می‌پرسد چرا این همه عکس می‌گیری، می‌گفت: یک روز می‌فهمید این عکس‌ها به چه دردی می‌خورد!

از هر جایی که می‌توانست پول جمع می‌کرد و نگاتیو عکاسی می‌خرید و هزینه‌های چاپ عکس‌هایش را فراهم می‌کرد. لابراتوارهای بزرگ چاپ عکس در مشهد او را کاملآ می‌شناختند. علتش هم رفت و آمد نظری وسفارش‌های زیاد برای چاپ عکس بود.

با همه این احوال و با اینکه سابقه او در تبلیغات از من بیشتر بود، پذیرفت که در تبلیغات زیر نظر من کار کند. لابد می‌دانست که خودش یک هنرمند است و مدیریت نظم بخشیدن به کارها چندان با ذائقه‌اش جور نیست. شاید هم از سر بزرگواری یا اطاعت پذیری فرمانده تخریب بود که مقرر کرد من مسئول تبلیغات باشم.

سعی کردم به همه کارهای تبلیغات سر و سامان بدهم. نظری هم پا به پای من می‌آمد. بدیش این بود که همان اول کار نبود امکانات خیلی وقت‌ها دست ما را برای انجام بهتر کارها می‌بست. از حق نگذریم بعضی وقت‌ها هم امکانات بود اما آنها که باید آن را تقسیم می‌کردند درست تقسیم نکردند. اصلا انگار بنای اول تدارکات را با (نداریم) گذاشته بودند. از بس برای گرفتن بعضی از امکانات به تدارکات مراجعه کرده بودیم و جواب منفی شنیده بودیم که به تدارکات، «ندارکات» می‌گفتیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهادت شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مدرسه قلعه این شهر ضمن اشاره به کار و کارگر، تاکید کرد: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تاکید شده تا جایی که پیامبر (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت مقام کارگر به خصوص در چرخاندن چرخ اقتصاد و تولید کشور، گفت: «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی امروز جامعه هستند.

امام جمعه موقت شاهرود ضمن اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران بیان کرد: گذاشتن دست کارگر در دست کارفرما و حل مشکلات تولید و قشر کارگر و کارفرما از سوی دولتمردان یکی از راه‌های رونق تولید است.

نظری به سند تحویل آموزش و پرورش و همچنین هفته معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری هم اشاره کرد و گفت: معلم محور تحول بنیادی در نظام آموزش و پرورش است چرا که همه تحولات از تلاش معلمان امکان پذیر می‌شود.

وی در ادامه به سفر هفته گذشته هیأت دولت به استان سمنان و همچنین حضور رئیس جمهور در شهرستان شاهرود اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان مصوبات و اعتبارات این سفر را برای مردم بیان کنند.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند که یک سوم مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان سهم شهرستان شاهرود بوده است، بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستانی برای تحقق این مصوبات گام‌های اساسی برداشته و پیگیری خوبی را انجام دهند.

نظری گفت: مسئولان همچنین مردم را در جریان پیگیری‌ها و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور آگاه کنند زیرا این امر به امید افزایی منجر می‌شود.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان به خصوص آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به ترویج فرهنگ پهلوانی و باستانی شد و افزود: ورزش باستانی باید از مدارس معرفی و ترویج شود.

کد خبر 6089182

دیگر خبرها

  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)