Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@07:17:55 GMT

هنوز مهلت حکم سرپرستی تأمین اجتماعی تمام نشده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۵۹۹۴

هنوز مهلت حکم سرپرستی تأمین اجتماعی تمام نشده است

به گزارش ایسکانیوز، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست شورای عالی رفاه، در مورد مدیران دوشغله گفت: در زمانی که قانون مربوطه به در مجلس تصویب رسید، تعدادی از مدیران خودشان از یک شغل کناره‌گیری کردند و در نهایت در آخرین مرحله ۳۸ نفر از چندشغله‌ها استعفا داده و جدا شدند که از رؤسای سازمان‌های ذیربط خودشان نامه دریافت کرده بودند و تعهد دادند که فقط در یک شغل فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: اگر ثابت شود این مدیران دوباره به شغل خود بازگشته‌اند، در این صورت از هر دو شغل عزل می‌شوند و تمامی مبالغی که دریافت کرده‌اند، به صندوق‌های خودشان بازگردانده می‌شود.

وزیر رفاه در مورد دارایی‌های شستا نیز گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد یعنی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه شستا در بورس ارائه می‌شود و در مجموع دارایی‌های شستا به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در مورد انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: هنوز مهلت ۶ ماهه حکم سرپرستی زدا در سازمان تأمین اجتماعی به پایان نرسیده و زمان باقی است اما مدیرعامل این سازمان باید با نظر هیئت امنا به تأیید مراجع ذیصلاح برسد و بعد از آن معرفی خواهیم کرد.

شریعتمداری همچنین در خصوص مصوبات جلسه امروز افزود: با توجه به اینکه تعدادی از صندوق‌ها دارای اساسنامه قانونی نیستند، به همین دلیل بر اساس قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی باید اساسنامه آنها مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد به همین دلیل در جلسه امروز مصوب شد که طی یک هفته آینده تکلیف قانونی ۱۴ یا ۱۵ صندوق پس از بررسی و پیشنهادات لازم مشخص و اصلاحاتی در آنها اعمال شود.

وی تصریح کرد: در ماده ۱۵ قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی ذخیره صندوق‌ها باید به نحوی مدیریت شود که منجر به پایداری صندوق‌ها شود و بر همین اساس دستورالعملی را تهیه و به صندوق‌ها ابلاغ خواهیم کرد که پیشنهاد اصلاحاتی در این خصوص طی هفته آینده مشخص شده و به رئیس جمهور اعلام می‌شود تا صندوق‌ها دچار وضعیت بحرانی نشوند.

انتهای پیام/

20 / 20 تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی سرپرستی تأمین اجتماعی وزیر رفاه مهلت قانونی سرپرست تامین اجتماعی محمد شریعتمداری نشست شورای عالی رفاه مدیران دوشغله دارایی‌های شستا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی سرپرستی تأمین اجتماعی وزیر رفاه محمد شریعتمداری نشست شورای عالی رفاه مدیران دوشغله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: کارگران و خانواده‌های آن‌ها چشم به راه اقدامات شهرداری سنندج هستند و مشکل بیمه آن‌ها با وعده حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی ویسی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار شد، اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود: در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد: بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

کد خبر 747187

دیگر خبرها

  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود