Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:25:48 GMT

ژاپن به دنبال اجتناب از جنگ تجاری با آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۳۹۵

ژاپن به دنبال اجتناب از جنگ تجاری با آمریکا است

"نخست وزیر ژاپن به دنبال جلب نظر دونالد ترامپ در سفر چند روز دیگر او به ژاپن با برپایی تشریفات عالی برای او شامل نشاندنش در جایگاه ویژه تماشاچیان یک مسابقه کشتی سنتی سومو و همچنین بردن او به بازدید از بزرگترین کشتی جنگی ژاپن با هدف حفظ روابط صمیمانه‌اش با ترامپ و در عین حال اجتناب از رویارویی تجاری با آمریکا مشابه با جنگ تجاری اخیر آن با چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در تحلیل درباره سفر چند روز دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ژاپن نوشته است: «ناروهیتو، امپراطور جدید ژاپن و همسرش ماساکو که تحصیل‌کرده دانشگاه هاروارد است، در جریان سفری که ترامپ چند روز دیگر به ژاپن خواهد داشت قرار است میزبان یک ضیافت شام مفصل با ترامپ باشد. این بخشی از برنامه‌هایی است که به منظور تاکید بر ائتلاف دو کشور ترتیب داده می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا تبدیل به اولین رهبر خارجی خواهد شد که از زمان شروع به کار امپراطور جدید ژاپن در ماه جاری میلادی به این میزان دراین کشور تکریم می‌شود.

ترامپ در این سفر همچنین با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بازی گُلف خواهد داشت و از ناو حامل هلی‌کوپتر ژاپن نیز بازدید خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن در نشست روز دوشنبه آتی خود قرار است درباره‌ی عناوین مختلف اعم از موضوع خلع سلاح هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی کره شمالی تا اقتصاد چین، موضوع توسعه نظامی و تجارت دوجانبه دو کشور به بحث و گفت‌وگو بپردازند. این در حالی است که واشنگتن چند ماهی است که در جنگ تجاری سختی با چین به سر می‌برد.

کنجی ویکامیا، رئیس کمیته امور خارجی در پارلمان ژاپن به رویترز گفت: در این سفر دونالد ترامپ به ژاپن مسائل مختلف مطرح خواهند شد اما فکر نمی‌کنم که آن‌قدرها این مسائل سخت باشند. من فکر نمی‌کنم که درخواستهای آمریکا از ژاپن به سختی درخواست‌هایش از چین باشند.

شینزو آبه موضوع داشتن روابط شخصی نزدیک با ترامپ را یک اولویت اصلی خود قرار داده و این دو رهبر تاکنون گفت‌وگوهای تلفنی مکرر و چندین دیدار رودررو داشته‌اند.

توشیهیرو ناکایاما، یک کارشناس ژاپنی اندیشکده مرکز ویلسون در واشنگتن درباره‌ی این سفر ترامپ گفت: این بخشی از رویکرد شینزو آبه برای در آغوش گرفتن کامل ترامپ است.

وی افزود: کاری که شینزو آبه انجام داده نسبتاً مؤثر بوده و حتی شما می‌توانید آن را راهبردی بدانید چون در قبال ترامپ روابط صمیمی شخصی نسبتاً مهم است.

کونیهیکو میاکی، یک دیپلمات سابق ژاپنی و مدیر پژوهش در انستیتوی مطالعات جهانی "کانون" گفت: این سفر رسمی ترامپ به ژاپن بیشتر سمبلیک و تشریفاتی است تا اساسی و تا جایی که موضوع به مسائل تجاری مربوط باشد اولویت اول آمریکا چین است.

ترامپ تصریح داشته از مازاد تجاری ۶۸ میلیارد دلاری ژاپن در تجارت با امریکا که عمده آن مربوط به صادرات خودرو می‌شود راضی نیست و تمایل دارد که برای مقابله با این مساله یک توافق دو طرفه برقرار شود.

این در حالی است که ماه آوریل مازاد تجاری ژاپن در برابر آمریکا  ۱۷/۷ درصد نسبت به یک سال قبل از آن افزایش یافته و به ارزش ۶/۶ میلیارد دلار رسید که عمده علت آن افزایش ۸/۳ درصدی صادرات خودروی ژاپن به آمریکا بود.

ژاپن اعلام کرده که با هر گونه سیاست آمریکا برای محدود کردن صادراتش مخالف است و آن را نقض قوانین تجارت جهانی می‌داند.

میاکی گفت: ما دیگر در دهه ۱۹۸۰ یا ۱۹۹۰ به سر نمی‌بریم.

اشاره او به دورانی است که در آن ژاپن داوطلبانه صادرات خودرو به آمریکا را محدود کرد.

قرار است روز جمعه رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا که رهبری هیات مذاکره‌کننده واشنگتن را به عهده دارد به ژاپن سفر کرده و با توشیمیتسو موتگی وزیر اقتصاد ژاپن دیدار کند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا، در یک مراسم خصوصی جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا، جو بایدن رقیب دموکرات خود را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد.

ترامپ در این مراسم که در عمارت خصوصی وی در پالم بیچ فلوریدا برگزار می شد، دولت بایدن را با پلیس نازی آلمان در زمان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

براساس فایل صوتی از این مراسم خصوصی که به دست نیویورک تایمز و واشنگتن پست رسیده، ترامپ می گوید: این افراد دولت گشتاپو را اداره می کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند و به عقیده شان این تنها راهی است که آنها باید برای پیروزی بروند و این واقعا آنها را خواهد کشت. اما این کار من را اذیت نمی کند.

در همین حال آندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای عملکرد دولت بایدن را با آخرین اظهارات ترامپ مقایسه و رئیس جمهور سابق را به تکرار لفاظی های فاشیستی، هم نشینی با نئونازی ها و دامن زدن به تئوری های توطئه باطل شده متهم کرد که هزینه آن جان ماموران پلیس کشور است.

در این بیانیه آمده است: جو بایدن مردم آمریکا را حول ارزش های دموکراتیک مشترکمان و قانون، گردهم آورده، دیدگاهی که منجر به بزرگترین کاهش میزان جرایم خشن در 50 سال اخیر در آمریکا شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.  

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپنظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!