Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:05:41 GMT

برخورد جدی نیروی انتظامی کاشان با کلید به دستان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۴۸۰

برخورد جدی نیروی انتظامی کاشان با کلید به دستان

محمدحسین تقوایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: در این ایام منطقه کاشان میزبان مسافرانی از سراسر کشور عزیزمان است و بر همین اساس تعداد قابل توجهی از هم وطنانمان به این منطقه مسافرت می‌کنند که بخشی از آنان قصد اسکان شبانه را داشته و نیازمند مکانی مناسب جهت اسکان هستند که مراکز مجاز همچون هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و سایر امکان مجوز دار میزبان مسافران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن انتقاد از افرادی موسوم به کلید به دستان افزود: برخی از افراد منازل خود را جهت اسکان موقت در اختیار مسافران قرار می‌دهند در حالی که هیچ مجوزی در خصوص اسکان اخذ نکرده‌اند و همین امر موجب شده است تا برخی اتفاقات در این شرایط رخ دهد که گاهاً امکان جبران آن نیز وجود ندارد.

سرقت اموال مسافران در اماکن بدون مجوز توسط برخی کلید به دستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان ضمن اشاره به برخی از اتفاقات رخ داده ناشی از اسکان مسافران در اماکن بدون مجوز توسط افرادی موسوم به کلید به دستان ابراز داشت: چندین مورد گزارش مردمی از سوی شهروندان اعلام شده است مبنی بر اینکه منزل خود را جهت اسکان به مسافرین اجاره داده‌اند ولی زمان تحویل منزل متوجه شده‌اند اموالی از آنها به سرقت رفته است که موجب وارد آمدن خسارت قابل توجهی به صاحب خانه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مدارک به امانت گذاشته شده نزد صاحبان منزل توسط مسافران جعلی بوده است، گفت: به دلیل جعلی بودن این مدارک افرادی که منازل را اجاره کردند دست به سرقت می‌زنند و بر همین اساس نباید به ودیعه گرفتن مدارک شناسایی برای صاحبان منزل اطمینان خاطر قطعی ایجاد کند.

تقوایی با بیان اینکه نیروی انتظامی با افراد کلید به دست برخورد کرده و آنان را به مراجع قضائی معرفی می‌کند، گفت: از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود اگر درخواست اجاره منزل خود به مسافران را دارند، حتماً از طریق شرکت‌های معتبر طرف قرارداد با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اقدام کنند تا مورد سو استفاده و سرقت سارقین قرار نگیرند.

انتقاد از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به اتباع بیگانه

تقوایی از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به اتباع بیگانه انتقاد کرد و اظهار داشت: متأسفانه با وجود برخوردهای قانونی که از سوی همکاران ما انجام شده اما متأسفانه باز هم شاهد رانندگی وسیله نقلیه توسط اتباع بیگانه فاقد مدارک و مجوز در سطح شهرستان کاشان هستیم.

وی ضمن هشدار به شهروندان درباره در اختیار قرار ندادن وسیله نقلیه به خصوص موتورسیکلت به اتباع بیگانه افزود: بر اساس قانون اگر جرمی نظیر تصادفات جرحی یا فوتی، سرقت و غیره اتفاق بیفتد که راننده و یا راکب آن از اتباع بیگانه باشد، شخص صاحب وسیله نقلیه نیز معاون و همکار مجرم شناخته می‌شود و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

کد خبر 4623870

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی مسافران نوروزی اقامت مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در جلسه ای با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری یزد و نمایندگان نیروی انتظامی استان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار گردید.

در این جلسه علوی نیا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با تاکید به ضرورت همکاری همه دستگاهها و تاثیرات طرد اتباع غیرمجاز ، رفع مشکلات گذشته و تشدید محاسن در سال ۱۴۰۳ را خواستار شد.

 در ادامه محسنی راد مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری با ارائه گزارشی از آمار و اقدامات انجام شده در سال گذشته ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی ،انتظامی و قضایی، اعلام آمادگی و پشتیبانی از ادامه طرح در سال ۱۴۰۳ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر