Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاست اجرایی افغانستان اعلام کرد که اگر تماس‌های کشورهای خارجی با طالبان به روند صلح کمک کند از این دیدارها حمایت می‌کند. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ماه‌های اخیر و پس از تعیین «ملا عبدالغنی برادر» به‌عنوان معاون سیاسی رهبر طالبان، دیدارهای مقامات کشورهای خارجی با طالبان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امید میثم» معاون سخنگوی ریاست اجرایی در این باره گفت: هرگونه تماس با طالبان اگر به روند صلح کمک کرده و صادقانه صورت گیرد دولت نیز از آن استقبال می‌کند.

وی افزود: اما اگر این دیدارها با هدف دیگری انجام شود در این‌صورت این نشست‌ها به‌نفع افغانستان، منطقه و جهان نیست.

شماری از منتقدان بر این باورند که دیدار مقامات و نمایندگان کشورها سبب مشروعیت‌بخشی به طالبان و تضعیف دولت خواهد شد.

به گزارش «رادیو آزادی»، «عبدالخبیر اوچقون» معاون شورای عالی صلح افغانستان نیز با انتقاد از این دیدارها گفت، این نشست‌ها نه‌تنها به روند صلح کمک نمی‌کند بلکه سبب پیچیده‌تر شدن این روند می‌شود.

اخیراً طالبان با انتشار بیانیه‌ای از سفر «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با ملا برادر خبر داد.

احزاب سیاسی افغانستان: دولت تمایلی به مذاکره با طالبان ندارددیدار نماینده آلمان با معاون سیاسی طالبان؛ تلاش برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانیادامه گفت‌وگوها درباره خروج نظامیان خارجی در دور هفتم مذاکرات آمریکا ــ طالبان

براساس این بیانیه در این نشست دو طرف درباره وضعیت کنونی افغانستان، مذاکرات، جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل‌نظر کردند.

پیش از این نیز نماینده ویژه آلمان در افغانستان، وزیر خارجه اندونزی و وزیر خارجه ازبکستان نیز برای دیدار با معاون سیاسی رهبر طالبان به قطر سفر کرده بودند.

انتهای پیام/.*

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان

رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در ولایت بدخشان تعیین کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی درگیری نیروهای طالبان با مردم محلی در روستای «قرلق» شهرستان «درایم» ولایت بدخشان بر سر تخریب مزارع خشخاش، «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان هیئتی ویژه را برای بررسی روند از بین بردن خشخاش و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن در بدخشان تعیین کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار این خبر اعلام کرد بر اساس فرمان  آخندزاده مبنی بر از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش در افغانستان، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام این کشور جریان دارد.

وی افزود: «در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده و روند از بین بردن آن آغاز شده تا این پدیده ضد بشری و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه از این حکم مستثنی نیست».

مجاهد ادامه داد: متأسفانه شماری از متخلفان به نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با خشخاش هستند، هجوم برده و باعث ایجاد رویداد ناگوار شدند.

یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟محکومیت گسترده انفجار «بدخشان» افغانستانسرپرست ولایت بدخشان کشته شد

سخنگوی طالبان تصریح کرد: به‌منظور بررسی دقیق رویدادهای متذکره هیئتی تحت ریاست «فصیح‌الدین فطرت» رئیس ستاد ارتش، تشکیل شده که «شمس‌الدین شریعتی» رئیس اداره تعقیب و نظارت فرامین و احکام، «عبدالحق» معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت کشور، «رحمت‌الله نجیب» معاون استخبارات و «عبدالمومن» رئیس شورای علمای بدخشان از اعضای این هیئت هستند.

به گفته مجاهد، این هیئت طالبان موظف است رویداد بدخشان را بررسی کند و گزارش آن را به دفتر نخست وزیر ارائه دهد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی