Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@00:25:49 GMT

آغاز برداشت گل محمدي از باغ هاي گيلان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۲۴۰

آغاز برداشت گل محمدي از باغ هاي گيلان

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي گيلان از آغاز برداشت گل محمدي در استان خبر داد.

منوچهر پارسافر روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا بيان داشت: گل محمدي از قديمي‌ترين و مهم‌ترين رزهاست که در بيشتر نقاط ايران به منظور توليد عطر و گلاب و به عنوان گياه تزئيني مورد توجه بسيار قرار داشته و کشت مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: استخراج گلاب از گل محمدي يکي از توليدات مهم اقتصادي کشور بوده به طوريکه هر ساله گلاب توليد شده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلي به خارج از کشور نيز صادر مي‌شود.
به گفته پارسافر؛ مهمترين موارد مصرف گل محمدي شامل تهيه گلاب، اسانس و صنايع داروسازي است و عمده شهرستان‌هاي داراي گل‌محمدي نيز رودبار، رودسر، سياهکل و شفت هستند.
وي سطح زير کشت استان را افزون بر 19 هکتار ذکر کرد که 13 هکتار آن بارور است.
توليد گل محمدي در گيلان حدود 30 تن و در استان چهار دستگاه گلاب گيري فعال است.
برداشت گل محمدي از بيستم ارديبهشت ماه شروع شده و تا بيستم خرداد ادامه دارد.
گيلان، در بخش توليد و پرورش گل و گياه، رتبه پنجم کشور را دارد. بيشترين باغ گل محمدي در روستاي گيلده از توابع شهرستان شفت است. باغداران گل محمدي در گيلده شفت به شکرانه داشتن سال زراعي پربرکت اواسط خرداد ماه جاري، جشنواره گلاب گيري خواهند کرد.
7294/2007/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند