Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم تشکیل هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اردو پوینت نیوز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی با اسپوتنیک، اظهار کرد که مسکو بر این عقیده است که نشست کمیسیون مشترک برجام درباره توافق هسته‌ای ایران باید هر چه سریع‌تر تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف در این باره گفت: ما خواهان آن هستیم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد اما کمیته سیاست خارجی اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده این کمیسیون است که مسئولیت مسائل سازمانی را به عهده دارد.

به گفته این دیپلمات روسی، این کمیسیون که پیش از این در وین واقع شده بود با توجه به نزدیکی فیزیکی آن به دفتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تعامل متخصصان و سران هیئت‌ها را با این تشکیلات آسان می‌کرد از هر نظر مؤثر بود و این نقشی مهم در رسیدگی کردن به پایبندی ایران به تعهدات برجامی‌اش داشت.

ریابکوف در ادامه گفت: نمونه‌ای از آن وقتی بود که این نشست‌ها با جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متقارن می‌شد. جلسه بعدی در ده روز دوم ماه ژوئن برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با گذشت یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در انجام تعهدات‌شان، ایران اعلام کرد که قصد دارد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف کند و اروپا ۶۰ روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

در پی انتشار این خبر، اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم تهران ابراز نگرانی و بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید کردند. آنها از ایران خواستند تا به تعهداتش در این توافق پایبند بماند.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما امیدواریم که امکان جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها فراهم باشد. این تا حد زیادی به شرکای اروپایی ما و توانایی آن‌ها برای پاسخ مناسب به نگرانی‌های ایران بستگی داد تا شرایطی برای حفظ روابط تجاری با ایران برای شرکت‌هایی که [به تجارت با ایران] علاقه‌مند هستند، به وجود بیاورند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه اظهار کرد: امیدواریم این کمیته سرانجام تعیین شود تا کشورهای عضو توافق [هسته‌ای] درباره راهکارهایی برای عادی سازی وضعیت در راستای تضمین حفظ برجام تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران برجام روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است